سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج /

دیوان محاسبات بازوی نظارتی اقتصاد مقاومتی است

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی قوه مقننه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با اتخاذ سیاست‌های پیش گیرانه و هدایت کننده می تواند به نحو شایسته‌ای عمل ‌کند.

فرهاد باقرپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  یاسوج، افزود: این دیوان قادر است در ارتقای بهره وری مالی و در پاسداری از بیت‌المال نقش سازنده‌ای داشته باشد.
 به گفته باقرپور، اقتصاد مقاومتی که مبنا و هدف آن کنترل ومدیریت هزینه‌ها، انضباط مالی و دقت بیشتر دستگاه‌های نظارتی است، ضرورت وفاق، همسویی و همگرایی همه قوا و دستگاه‌های زیر مجموعه آنها با اهداف نظام در شرایط فعلی را می‌طلبد.  
وی تصریح کرد: این دیوان از گرفتاري مدیران در دام تخلفات جلوگیری می‌کند و برای محفوظ ماندن سرمایه انسانی بخصوص مدیران که بخش عظیمی از سرمایه کشورند کارساز است.  
  باقرپور تصریح کرد: حفظ شان و جایگاه مدیران برای نظام، دارای اهمیت است و دیوان محاسبات با ارائه مشاوره‌ها و گوشزد کردن قوانین و مقررات به دنبال حفظ شان و آبروی مدیران است.
  وی خود کنترلی در همه سیستم‌ها را ضروری دانست و گفت: درآموزه‌های دینی ما به حسابرسی و محاسبه تاکید شده است "حاسبو انفسکم قبل ان تحاسبو" آمده که هر مسلمان باید هر شب به حساب خود رسیدگی کند قبل از اینکه به حساب او رسیدگی کنند./ب
برچسب ها: یاسوج ، اقتصاد ، دیوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.