سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/نماینده مردم گناباد در مجلس؛

جشن‌‎های «زیرسایه خورشید» در ارتقای فضای فرهنگی جامعه اثربخش است

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: جشن‌های مردمی و بین‌المللی «زیرسایه خورشید» در ارتقای فضای فرهنگی جامعه اثربخش است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رجایی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب اظهارکرد: باید فضای مناسبی برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های دهه‌کرامت و جشن‌های رضوی ایجاد شود.

وی با اشاره به جشن‌های مردمی«زیرسایه خورشید» ادامه داد: اين جشن‌ها و اجتماعات بزرگ كه به نام ائمه‌اطهار(ع) به ویژه حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) برگزار مي‌شود سبب ارتقا و رشد معرفت، بصيرت، امام‌شناسي تقويت روحيه ولايت‌پذيري و ولايتمداري در جامعه می‌شود.

رجایی با بیان این‌که این جشن‌ها در ارتقای فضای فرهنگی جامعه نقش اساسی دارند، افزود: برای افزایش تأثیرگذاری این جشن‌ها باید حضور مردم و به ویژه جوانان، با علاقه و خواست قلبی صورت بگیرد و همچنین حضور هر چه بیشتر و با شکوه‌تر در جشن‌های رضوی به بهتر برگزار شدن آن کمک می‌کند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به برگزاری این جشن‌ها در تعدادی از کشورهای جهان گفت: برگزاری جشن‌های «زیرسایه خورشید» در نقاط مختلف جهان سبب صدور پیام و فرهنگ رضوی به اقصی نقاط جهان و آشنایی جهانیان با این پیام‌ها می‌شود.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در جشن‌های رضوی اظهارکرد: فضای مجازی تا حدودی در بین مردم عمومیت پیدا نکرده ولی استفاده از آن سبب گسترش مخاطبان و اثربخشی بیشتر این جشن‌ها می‌شود.

رجایی همچنین به تأثيرگذاري جشن‌هاي «زيرسايه خورشيد» در مقابله با جنگ نرم دشمن ادامه داد: دشمن سالهاست که از طریق جنگ نرم آرمان‌ها و جوانان ما را مورد هدف قرار داده است که ما نیز برای مقابله با آنان باید برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم.

وی افزود: برگزاری این جشن‌ها نوعی مقابله به مثل است و سبب انتقال پیام و فرهنگ ایران اسلامی به سراسر جهان می‌شود.


برچسب ها: نماینده ، مردم ، گناباد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.