سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش صادرات صنايع غذايي در کشور

با توجه به کيفيت بالاي صنايع غذاي کشورمان صادرات اين صنعت نسبت به گذشته افزايش چشمگيري داشته است و حمايت دولت از صنايع غذايي موجب افزايش توليد و همچنين ايجاد برند در كشور و ساير جهان مي شود.

محمد حسيني رئيس هيئت مديره انجمن صنايع غذايي ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: براي گسترش صنعت غذاي کشورمان ،حمايت دولت باعث افزايش توليد ،کيفيت بالا وهمچنين افزايش  صادرات مي شود.

 وي با بيان اينکه به دليل نوپايي صنعت غذاي کشور هنوز به جايگاهي نرسيده ايم كه برند برتر داشته باشيم افزود: اين امر موجب مي شود تا توليد صنايع غذايي صادرات محور نباشد.
 
وي تصريح كرد: بروكراسي اداري مانع  از رشد صنعت غذايي كشور شده است. در حالي که صنايع غذايي در ديگر کشور ها بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد .
 
حسيني در خصوص تاثير اين صنعت در کاهش ضايعات محصولات کشاورزي گفت:  ايجاد صنايع غذايي در روستاها و اطراف شهرها نه تنها باعث اشتغالزايي شده بلکه کاهش  مانع  ضايعات محصولات كشاورزي را به دنبال دارد.
 
وي اضافه كرد: جايگاه صنايع غذايي ايران نسبت به سال هاي گذشته رشد چشمگيري داشته و صادرات نيز افزايش يافته است.

وي ادامه داد: کشور هاي همسايه بازار خوبي براي صادرات صنايع غذايي ايران هستند.
 
عضو هيئت مديره انجمن صنايع غذايي افزود،دولت بايد از صنعت غذايي كشور حمايت كند تا اين صنعت بتواند با افزايش توليد زمينه صادرات و برند شناخته شده اي را در جهان فراهم كند.
 
وي خاطر نشان کرد : تامين نقدينگي و سرمايه در گردش و تخصيص ارز مورد نياز محصولات فرآوري شده و آشنايي سرمايه گذاران و صادركنندگان با نيازهاي خارجي از راهكارهاي اصلي توسعه و تحول در صنايع تبديلي و غذايي است./عب

برچسب ها: صادرات ، صنایع ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.