سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: غرب سوريه را به لبه پرتگاه نزديکتر مي‌کند

روسيه يکبار ديگر با انتقاد شديد از سياست کشورهاي غربي در قبال سوريه، آنها را متهم کرد با مخالفتها و کارشکني هاي خود مانع از آن مي شوند که شوراي امنيت سازمان ملل متحد با اتخاذ موضعي هماهنگ به بحران سوريه پايان دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، سرگئي لاوروف،‌ وزير امور خارجه روسيه در سخنراني خود در شصت و هفتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد تاکيد کرد: ما بارها از جامعه بين المللي خواسته ايم با هماهنگ کردن تلاشهاي خود دولت سوريه و مخالفان مسلح اين کشور را مجبور کنند به سرعت به خشونتها و درگيريها پايان دهند و بر سر ميز مذاکرات حاضر شوند.
 
شصت و هفتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد که هفته گذشته آغاز شده است، روز دوشنبه پايان خواهد يافت.

وزير امور خارجه روسيه که در حضور سران 193 کشور عضو مجمع عمومي سازمان ملل متحد سخن مي گفت، يادآوري کرد که مسکو پيش از اين نيز از ديگر اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل خواسته است بيانيه ژنو را که توسط گروه اقدام درباره سوريه تصويب شد، رعايت کنند و بدون اتلاف وقت بيشتر، زمينه را براي حل و فصل بحران سوريه فراهم سازند.

سرگئي لاوروف تصريح کرد: ما از همه اعضاي گروه تماس درباره سوريه درخواست مي کنيم به تعهدات خود در قبال بيانيه ژنو عمل کنند چرا که معتقديم اين بهترين راه براي پايان دادن به خونريزي و کشتار در سوريه است.

لاوروف ادامه داد: روسيه به شوراي امنيت سازمان ملل متحد پيشنهاد کرده است با تصويب قطعنامه اي، بيانيه ژنو را به عنوان مبنايي براي آغاز مذاکرات درباره دوره انتقال در سوريه مورد تاييد قرار دهد اما کشورهاي غربي با اين پيشنهاد مسکو مخالفت کرده اند.
 
وزير امور خارجه روسيه خاطر نشان کرد آنهايي که با اجراي بيانيه ژنو درباره سوريه مخالفت مي کنند، مسئوليت سنگيني را متوجه خود کرده اند. آنها در واقع بر ضرورت آتش بسي تاکيد مي کنند که فقط دولت سوريه موظف است رعايت کند و در همين حال مخالفان مسلح رژيم دمشق را به تشديد حملات و خشونتها ترغيب مي کنند. در حقيقت تنها کاري که آنها مي کنند اين است که آشوب، هرج و مرج و درگيريهاي خونين را در سوريه تشديد کنند و اين کشور را بيش از پيش به لبه پرتگاه نزديک کنند.

سرگئي لاوروف افزود نظامي کردن مناقشه سوريه توسط غربي ها همچنان ادامه دارد و دولتهاي غربي پيوسته بر ضرورت اقدام نظامي در اين کشور تاکيد مي کنند اين در حالي است که سازمانهاي افراط گرا مانند شبکه تروريستي القاعده با بهره برداري از اوضاع آشفته سوريه، فعاليت خود را در اين کشور گسترش داده اند و حملاتي تروريستي برضد غيرنظاميان بيگناه و زيرساختهاي عمومي اين کشور مرتکب مي شوند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.