سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

رسالت صندوق توسعه کشاورزی، تسهیل تامین نقدینگی کشاورزان است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: رسالت صندوق توسعه کشاورزی، تسهیل تامین نقدینگی مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران بخش است.

سید ˈمحمد موسویˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: یکی از نیازهای اساسی کشاورزان در جهت ایجاد، توسعه و پایداری واحدهای تولیدی و انجام تولید، تامین نقدینگی است.

وی گفت: تامین سرمایه ثابت به عنوان نخستین نیاز ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی است که در این راستا، دولت با انجام حمایت های بسیار گسترده بستر مناسبی را فرهم آورده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در سال جاری مبلغ 256 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد هفت درصد برای ایجاد واحدهای تولیدی و توسعه آنها، ایجاد اشتغال و پشتیبانی همه جانبه از سرمایه گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: نیاز دوم در این مقوله، بحث سرمایه در گردش است که با توجه به وثیقه های بانکی سنگین و بوروکراسی اداری موجود، تسهیلات به موقع در اختیار سرمایه گذاران و بخش های تولیدی قرار نمی گیرد.

موسوی خاطرنشان کرد: در این راستا ایجاد صندوق توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی، به عنوان یکی از راهکارهای مؤثر، پویا، کارا و اثربخش مطرح است.

وی گفت: در سنوات گذشته این صندوق با سرمایه ای بالغ بر پنج میلیارد تومان در استان ایجاد شده که فقط در سال مالی گذشته توانسته است 60 میلیارد تومان از حمایت های دولت و سرمایه در گردش 118 تشکل کشاورزی عضو صندوق را تامین کند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در سال 91 و با حمایت های همه جانبه وزیر جهاد کشاورزی مبلغ 125 میلیارد ریال و به همین اندازه نیز از طریق استاندار تهران به عنوان 49 درصد سهم آورده دولت در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: متناسب با ارزش تولیدات محصولات کشاورزی هر شهرستان، 25 میلیارد ریال به عنوان کمک بلاعوض در اختیار صندوق ها قرار می گیرد و 51 درصد مابقی سهم هر صندوق نیز از سوی بهره برداران شهرستان تامین خواهد شد.

موسوی با اشاره به تشکیل سیزدهمین صندوق توسعه کشاورزی استان در شهرستان فیروزکوه، افزود: این صندوق با سرمایه اولیه 20 میلیارد ریال که 10 میلیارد ریال آن را دولت بصورت بلاعوض در اختیار قرار می دهد، تشکیل شده و مابقی آن سهامی است که از طریق کشاورزان به منظور عضویت در این صندوق خریداری خواهد شد./س

برچسب ها: توسعه ، کشاورزی ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.