سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

اسلام دین پیروز در جهان امروز

امام جمعه ارومیه گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جهان باید به این عقیده باور داشته باشیم که اسلام دین پیروز در جهان کنونی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که با شرکت پرشور مردم و مسئولان استانی در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: یهودیان در زمان پیامبر اکرم(ص) خود را مردم برتر جهان می‌دانستند اما خداوند متعال با نازل‌کردن آیاتی در زمینه برابری انسان‌ها این عقیده را نادرست جلوه داد.

وی افزود: مرگ برای مسلمانان و تمام مردم جهان به عنوان نقطه پایانی محسوب می‌شود اما آنچه مهم است جهان عاقبت و سؤالات ملائکه در محضر خداوند است که باید به آن‌ها پاسخگو باشیم.

حسنی تصریح کرد: نماز نقطه قوت و پیروزی اسلام در برابر تمام ادیان الهی و فرقه‌های الحادی است و همین امر موجب برتری یافتن اسلام بر سایر ادیان جهان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت و ضرورت نماز جمعه در زندگانی مسلمانان ابراز داشت: نماز جمعه شامل خطبه‌ها و خود نماز تماما به عنوان ذکر الله یاد می‌شوند و به همین دلیل دین اسلام شرکت در این فریضه الهی را برای تمام مسلمانان مهم ارزیابی کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: ائمه معصومان(ع) زیباترین نعمات خداوند برای مسلمانان هستند که باید قدر آن‌ها را دانسته و حق آن‌ها را به درستی به جای آوریم.

حسنی همچنین خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام با دلاورمردی‌های خود نشان دادند که مردم ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی و سایر مذاهب و ادیان دلداده ائمه(ع) هستند و برای زنده نگه‌داشتن دین آن‌ها تلاش می‌کنند.

امام جمعه ارومیه در پایان عنوان داشت: تنها علتی که می‌تواند مسلمانان و سایر ادیان را دچار دودستگی و تفرقه کند وجود منافق در میان آن‌ها است که یکی از علل اصلی ایجاد جنگ و خونریزی در جهان به شمار می‌رود بنابراین باید ریشه این زائده شوم از زمین برداشته شود./س

برچسب ها: جهان ، ارومیه ، ضرورت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.