سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازي كودكان همچون زندگي براي آنهاست

كودك در بازي خود چه هدفي را تعقيب مي كند؟ او مي خواهد در بازي هاي خود از تنهايي بيرون آيد و به تفريح، سرگرمي ، وقت گذراني خود برسد يا از غم و كودرتها فرار كند؟

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، بازي موجبي براي پرورش روح و سببي براي سرور و انبساط خاطر كودكان است و كودك آن چنان به بازي علاقه مند است كه حتي پس از كارهاي طولاني و خسته كننده به آن پناه مي برد و خستگي خود را با خستگي هاي ناشي از آن رفع و جبران مي كند.

رضواني روان شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: بازي جزئي از زندگي كودكان بوده بازي مجموعه فعاليتهاي است كه كودك براي ارتباط با دنياي خارج از روي ميل و اختيار انجام داده و باعث شادي، نشاط و لذت در كودكان مي شود.

وي ادامه داد: بازي يكي از بخشهاي دوران كودكي است با بازي كودكان شكوفا شده و به رشد و بالندگي مي رسند و مي تواند يكي از مهم ترين و اساسي ترين عامل رشد رواني، ذهني،‌جسماني و عقلاني در كودكان به حساب آيد.

رضواني افزود: بازي روش طبيعي شركت كودكان در فعاليتهاي است كه باعث كسب مهارت و مقابله با مشكلات زندگي و باعث ابراز احساسات، ناكامي ها و اضطراب هاي دروني است و برون نگري كودك را افزايش مي دهد.

وي تصريح كرد: نقش بازي در رشد ذهني كودك مي تواند در يادگيري زبان رشد هوشي، استفاده از قوه تخيل، زمينه اي بهتر براي تفكر تاثير آن در رشد جسمي موجب رشد هماهنگ دستگاهها مي شود.

رضواني خاطر نشان كرد: به كودك بايد حق انتخاب نوع بازي داده شود بايد فضاي كافي براي بازي مورد علاقه كودك فراهم شود زيرا در صورت نبود فضاي مورد نظر حالات رواني آثار نامطلوبي بر كودك بر جاي مي گذارد.

*اسباب بازيها بايد متناسب با رشد شناختي و فكري كودك باشد
والدين بايد شرايط سالم بازي را فراهم و خود به عنوان همبازي شركت كنند و اجازه دهند تا كودك با قدرت خلاقيت خود بازي را اداره كند و بايد در انتخاب اسباب بازي نهايت دقت و تناسب را مد نظر داشته و اسباب بازيهاي مناسب كه براي رشد فكري و شناختي كودك مفيد هستند را انتخاب كنند./ف
گزارش از ريحانه جمشيدي
برچسب ها: کودک ، بازی ، رضوانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.