سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/با افزایش قیمت طلا؛

بخش تولید نیازمند حمایت جدی است

مدیرعامل توسعه خوشه صنعتی جواهرات مشهد گفت: با وجودی‌ که تمام افراد تصور می‌کنند صنعت طلا و جواهرات یک صنعت پول‌ساز است، اما با افزایش قیمت طلا در بخش تولید نیازمند حمایت جدی هستیم.



محمدجواد پیش‌بین  در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در صنعت طلا و جواهرات، طرح‌های الهام گرفته خارجی است که اکثر ویترین مغازه‌ها را پر کرده است.

مدیرعامل توسعه خوشه صنعتی جواهرات مشهد افزود: چون این طرح‌ها برگرفته از آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی نیست در نتیجه زود خسته‌کننده می‌شود؛ در حال حاضر سعی می‌شود تا طرح‌ها از فرهنگ ایران و طرح‌های اسلامی و تاریخی مانند طرح اسلیمی و بته‌جقه باشد.

پیش‌بین خاطر نشان کرد: در ابتدای تشکیل خوشه‌ها، ما طراح جواهرات نداشتیم اما در حال حاضر 60 نفر طراح را در مشهد آموزش داده‌ایم که تعداد زیادی از آنها مشغول به‌ کار هستند.

وی با اشاره به مشکلات صنعت طلا و جواهر گفت: صنعت طلا و جواهر چون یک صنعت شهری است به نوعی جز صنایع‌دستی محسوب می‌شود و متاسفانه گمرک کشور برای ورود ماشین‌آلات مجوز صنایع و معادن را قبول دارد و سازمان صنایع و معادن نیز به این صنعت اعلام کرده که باید بیرون از شهر مستقر شوند که از لحاظ امنیت و ویژگی‌های این صنعت این موضوع امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل توسعه خوشه صنعتی جواهرات مشهد یادآور شد: به همین خاطر صنعت طلا و جواهرات در ورود ماشین‌آلات با مشکلات زیادی روبرو است و ما مجبور هستیم تا ماشین‌آلات خود را با هزینه‌های غیرمعمول و گزافی وارد کشور کنیم.

پیش‌بین افزود: تمام افراد به طلا و جواهر به عنوان یک فروشگاه نگاه می‌کنند و این صنعت نتوانسته شکل صنایع بزرگ را پیدا کند در صورتیکه طلا و جواهر صنعت کوچکی است که می‌تواند در شهر اشتغال‌زایی را به وجود آورد.

وی یادآور شد: با وجودیکه تمام افراد تصور می‌کنند صنعت جواهرات یک صنعت پول‌ساز است در بخش تولید به این صورت نیست و نیازمند حمایت زیادی است.


برچسب ها: افزایش ، قیمت ، طلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.