سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تهران در تقسیمات جغرافیایی مناطق ونسبت به سایر استان ها‏ مظلوم واقع می‏ شود

رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: متاسفانه استان تهران در زمینه تقسیمات جغرافیایی مناطق نسبت به سایر استان ‏های کشور همواره مظلوم واقع می ‏شود.

خوارزمشاهی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این مظلومیت در نقاط مختلف استان تهران به چشم می‏ خورد

وی ادامه داد: در حال حاضر نقاط شهری بسیاری در استان تهران با جمعیتی نزدیک به 350 هزار نفر هنوز به عنوان یک شهر معرفی می‏ شود؛ در حالی که برخی شهرستان‏ های استان‏ های دیگر کشور تنها با هفت هزار نفر جمعیت، شهرستان شده‏ اند.

خوارزمشاهی اضافه کرد: علاوه بر این، برخی مناطق روستایی استان تهران نیز با جمعیتی بالغ بر 25 تا 30 هزار نفر همچنان به عنوان روستا معرفی می ‏شوند.

رئیس شورای اسلامی استان تهران افزود: اعضای شورای اسلامی شهرستان ‏های استان تهران باید همه حقوق مردم این استان از جمله تقسیمات جغرافیایی مناطق را پیگیری کنند.

وی، حل و فصل سریع موضوع تغییر جغرافیایی بخش مرکزی تهران توسط وزارت کشور را خواستار شد و افزود: مدت‏ ها بحث تبدیل بخش مرکزی تهران به شهرستانی مجزا مطرح بود.

خوارزمشاهی بیان کرد: البته در این زمینه مشکلاتی به وجود آمد که مردم خود بهتر آنها را می ‏دانند؛ به هر ترتیب مطالبه مردم بخش مرکزی تهران و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی ایجاد استقلال در این بخش است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.