سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله امامي کاشاني در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران:

حج ميعادگاه امت اسلام است/ توطئه دشمن براي دلسردي مردم نسبت به نظام اسلامي

خطيب نماز جمعه تهران بابيان اينکه حج محل تجمع امت‌ اسلام است تا در آن مکان دور هم جمع شوند و مشکلاتشان را مطرح و در حل آن كوشا باشند، گفت: در حال حاضر هدف دشمن این است که مردم را خسته و گرفتار کند تا نسبت به نظام اسلامی بی‌علاقه شوند که یک جهت مهم این مسئله نيز به مشکلات اقتصادی برمی‌گردد.

 به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، آیت الله محمد امامی کاشانی، خطيب نماز جمعه امروز تهران در دومین خطبه نماز با بيان اينكه در دوران دفاع مقدس جهاد ملت ایران نظامی بود و خوب توانست از این امتحان الهی سربلند بیرون آید، گفت:   امروزه شکل جهاد و دفاع عوض شده و ملت مسلمان و بزرگ ایران در صحنه‌های اقتصادی، سیاسی و اخلاقی مشغول نبرد با دشمنان است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهارداشت: در این برهه  نیز ملت ایران باید مانند دوران دفاع مقدس با وحدت و یکپارچگی خود حماسه آفرین باشد و در برابر دشمنان خود با صلابت ايستادگي  كند.

وي در ادامه با بیان اینکه امروزه مشکل ما مشکل نظامی نیست، بلکه مشکل اقتصادی، اخلاقی و سیاسی است افزود: امروز در جامعه ما قطب وحدت ولایت است و باید همگي بر محور ولایت عمل کنيم.

خطیب نماز جمعه امروز تهران در ادامه با اشاره به ساخت فيلم موهن آمريكايي- صهيونيستي در توهين به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) گفت: هدف دشمن از ساخت فیلم موهن در مورد پیامبر  (ص) این بود که آن چیزی كه در جهان اسلام قداست دارد را کوچک کند، چرا که از اسلام ضربه خورده و  بیداری اسلامی  نيز رو به فزونی می‌رود.

امامی کاشانی  با تاكيد بر اينكه دشمنان اسلام دشمنان توحید، وحی و نبوت هستند، تصريح كرد: در چند سال گذشته دیدیم در آمریکا، علیه عیسی‌بن مریم(ع) فیلم ساخته شده و عده‌ای از مردم اروپا و آمریکا علیه این فیلم اعتراض کردند، ولی دولت آمریکا و اروپا در مورد این مسئله سکوت اختیار کردند.

خطیب نماز جمعه تهران در  ادامه با بيان  اينكه هدف سلطه‌گران این است که مقدسات را از مسلمانان بگيرند، اظهار داشت: دشمنان اسلام باید بدانند که امت اسلامی امروزه هوشیارتر از گذشته است و نقشه‌ها و توطئه‌ها آنان  فقط به جان خبیث خودشان برمی‌گردد، چرا كه امروز رسوایی دشمنان اسلام بر تمام عالميان عيان شده است.

امامی کاشانی همچنين  به برگزاری مراسم حج امسال اشاره کرد و گفت: حج برای آن است که امت‌های مسلمان دور هم جمع شوند و مشکلاتشان را مطرح و در حل آن كوشا باشند،  چراكه دشمن امروزه فكر مسلمانان را هدف گرفته است و در صدد است  اسلام را به عنوان دینی خشن معرفی کند، لذا  به علمای جهان اسلام توصیه مي‌كنم تا به فکر باشند که رحمت و وحدت اسلام را در مساجد و نماز جمعه‌ها مطرح کنند.

وي در ادامه به سناريوي دشمنان براي دلسرد کردن مردم از نظام اسلامي اشاره كرد و افزود: درحال حاضر هدف دشمن این است که مردم را خسته و گرفتار کند تا نسبت به نظام اسلامی بی‌علاقه شوند که یک جهت مهم این مسئله نيز به مشکلات اقتصادی برمی‌گردد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران  در ادامه اظهار داشت: تحریم‌ها توسط دشمن دنبال می‌شود و بخش از آن  در اختیار ما نیست اما یک بعد دیگر اين مسئله  به مردم و والیان حکومت مربوط می‌شود.

امامی كاشاني در ادامه به تاكيدات مقام معظم رهبري در چند سال اخير در توجه به مسائل اقتصادي اشاره و تاكيد كرد: ولایت پذیری به این معناست که آحاد ملت، مسئولين و واليان حكومت  به مسائل اقتصادیاهتمام ويژه داشته باشند.

وی در ادامه خطاب به افرادی که به دنبال احتکار و سودجويي هستند، بيان داشت: امام رضا(ع) می‌فرمایند: "کسی که به حلال  راضی باشد ولو‌ كم، خدای متعال گرفتاری او را کم می‌کند و اهل و عیالش خوش هستند".

وی در پايان با اشاره به روز آتش‌نشان گفت: هویت و ماهیت شغل آتش‌نشانی خطر است و امیدوارم خدای متعال همه این افراد را مدد کند.

انتهاي پيام/

 

برچسب ها: اسلام ، امت ، نظام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.