سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضي عسگر در سخنراني پيش از خطبه‌‌هاي نماز جمعه تهران تاکيد کرد

استفاده از ظرفيت‌هاي حج براي افشاي توطئه‌هاي بين‌المللي

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، گفت: بايد از ظرفیت‌هاي حج برای تبیین شخصیت بزرگوار پیامبر اسلام و افشای توطئه‌های بین المللی علیه اسلام و مسلمانان استفاده شود.

به گزارش خبرنگارسياسي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در نمازجمعه امروز پيش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران، گفت: مسلمانان داراي منافع مشترکي هستند و منفعت اقتصادی بسياري در حج وجود دارد و بايد وابستگی مسلمانان به غرب پایان یابد.

 وی ادامه داد: نخبگان مسلمان بايد در این موسم در کنار هم جمع شده و برای اقتصاد، بیکاری و استفاده از امکانات کشورهای اسلامی تصمیم گیری كرده و درمراسم حج می توانند مشکلات جهان اسلام را بررسی و حل کنند.

 قاضی عسگر به تجاوزگري‌هاي رژیم جعلي صهیونیستی برای نابودي مسلمانان اشاره کرد و اظهار داشت: چرا باید یک کشیش نادان به خود جرات دهد قرآن را به آتش بکشد و یا با ساخت فیلمی موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام توهین شود در حالی که بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان به مقدسات خود اعتقاد دارند و از آن حمايت مي كنند.

 وی افزود:  مقابله با استکبارجهاني در تحریم ها، امکانات سیاسی و اقتصادی راه حلی برای پایان دادن به این اهانت‌ها بوده و غرب در حال فروپاشی است و جنبش وال استریت نشانه این واقعیت مهم  است.

 قاضي عسگر تصريح كرد: اندیشه‌های بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران (ره) در تمام جهان گسترش یافته و اميدواريم که روزی پرچم پر افتخار اسلام بر بلندای جهان به اهتزاز درآید.

 نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تاكيد كرد: جهان اسلام و ملت‌ها در كشورهاي اسلامي بايد مراقب باشند تا بهانه به دست دشمنان اسلام ندهند و پیش بینی‌های لازم انجام و براي  حضور در مسجد النبی و مسجد الحرام توسط بیشتر مراجع تصریح شده است.

 قاضي عسگر به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اهانت به مقدسات اهل سنت و حرام كردن اين عمل اشاره كرد و افزود: با این وحدت عظمت از دست رفته مسلمانان به آن ها برمي گردد و باید در اين حوزه به گونه ای عمل کرد که برای تشیع ایجاد جاذبه کند و رفتار شخصی حجاج ایجاد بغض و دشمني نکند.

وي ادامه داد: بايد از ظرفیت‌هاي حج برای تبیین شخصیت بزرگوار پیامبر اسلام و افشای توطئه های بین المللی علیه اسلام و مسلمانان استفاده شود.

قاضي عسگر اظهار داشت: مکه مکرمه به عنوان سرزمين وحي دارای امتیازات بسيار مهمي بوده كه در قرآن به برخی از آن‌ها اشاره شده از جمله اینکه سرزمين وحي ام القرا ناميده شده است و زمانی که زمین را آب فراگرفته بود اولین جایی که در آن خشکی ظاهر شد همین مکان کعبه بوده است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ادامه داد: مكه شهر امني است كه در آن نمي‌توان به هیچ حیوان تعدی کرد و خداوند بر اساس دعای حضرت ابراهیم(ع)، مکه را به عنوان شهری که امنیت کامل در آن برقرار بوده خوانده است.

قاضي عسگردر ادامه افزود: درسرزمين وحي، بالاترين سمت‌ها با پايين‌ترين قشر از مردم برابر بوده و هیچ کس حق فخر فروشی به دیگری را ندارد.

وی تصريح كرد: اولین خانه ای که خداوند برای عبادت تعيين كرد کعبه بوده که وسیله هدایت برای تمام جهانیان باشد و رب العالمين سرپرستی این شهر توسط متقین را در آيات نوراني يادآورشده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاكيد كرد: در سفر حج منافع دنیوی و اخروی بسياري وجود دارد، چرا كه اين شهر بر اساس پیمانی که خداوند برقرار کرده ، خانه ای پاک ، مطهر و ویژه پاکان و پرهيزگاران است.

قاضي عسگر ادامه داد: برگزاري مراسم وسيله‌اي براي قوام جامعه اسلامي بوده و امام باقر(ع) نيز فرمودند "تا کعبه برپاست دین هم برپاست".

وي در ادامه تصريح كرد: سفر نوراني حج، حاجيان را از گناهان پاک كرده و تا زمانی که آلوده به گناه نشده باشند نورانیت خود را حفظ می کنند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در پايان ضمن تبريك ولادت امام رضا (ع) و هفته دفاع مقدس خاطر نشان  کرد: خداوند  به تمام ما توفیق عنایت کند تا بتوانيم  پیروان خوبی برای آن امام بزرگوار باشيم .

انتهاي پيام/


برچسب ها: نمازجمعه ، حج ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.