سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص 20 ميليارد ريال اعتبار براي جدا سازي اينترنت از اينترانت

با اختصاص 20 ميليارد ريال اعتبار براي شرکت نفت فلات قاره بستر ارتباطي در سکوها ودکل ها و مناطق عملياتي فراهم شده و مشکل اينترنت براي هميشه رخت خواهد بست.


محمدرضا گلشنی‌اصل رئيس ICT شرکت نفت فلات قاره ایران ، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: براي جداسازي اينترنت و اينترانت، مقرر گردید مبلغ 20 ميليارد ريال در اختيار شركت نفت فلات قاره ايران گذاشته شود كه پس از تأييد و تخصيص اين مبلغ طي نشست مشتركي كه با رؤساي ICT مناطق خواهيم داشت سعي مي‌كنيم بستر دوم ارتباطي را در سكوها، دکل‌ها و مناطق عملياتي فراهم نموده و مشكل اينترنتي را براي هميشه حل نماييم.

وی با بیان اینکه در صورت تعمیر فيبر نوري موجود كه در چندين نقطه قطع شده، بسياري از مشكلات ارتباطي موجود برطرف مي‌گردد، اضافه نمود که در حال حاضر بيش از 2.5 سال است به دنبال تعمير فيبر نوري هستيم كه با كمك همكاران واحد تعميرات زير آب و تخصيص بودجه لازم اميدواريم اين مهم نيز به زودي انجام گردد. در صورت تعمير اين فيبر نوري، ارتباطات بین سكوهاي عملیاتی، مناطق و تهران بسیار قوی‌تر خواهد شد.

گلشنی افزود: در حال حاضر تعدادي از سكوهاي ما فقط يك بستر ارتباطي دارند. براي مثال در سكوي بلال ارتباط فقط از طريق ماهواره برقرار مي‌گردد. در این خصوص تلاش مي‌كنيم يك بستر ارتباطي ديگر به غير از ماهواره با پهناي باند بالا وجود داشته باشد تا هم صداي خوبي در اين بستر منتقل شود و هم بتوانيم زمينه انتقال ديتاي بيشتري را فراهم نماييم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر پهناي باند ماهواره‌اي ما همان 30 مگابايت است در صورتي كه در اين فاصله با توجه به افزایش پرسنل، رايانه‌هاي زيادي به كاركنان سکوها و یا دکل‌ها اضافه شده‌اند، گفت: طبيعي است كه اين پهناي باند جوابگوي نيازهاي ما در مناطق عملياتي نيست ولي با توجه به صرفه‌جويي كه مورد توجه شركت ملي نفت ايران و شركت‌هاي تابعه قرار گرفته و كاهش بودجه‌هاي جاري، مجبوريم با همين امكانات موجود حتي‌الامكان بيشترین سرويس را به همكاران گرامي ارائه نماييم. همكاران واحد ICT تلاش بسيار زيادي براي حل مشكلات موجود در سطح ستاد تهران و مناطق عملياتي دارند و در صورت بروز مشكل به سرعت درصدد رفع آن برمي‌آيند. ولي باتوجه به ثابت بودن پهناي باند، بايد همكاران ما در مناطق نیز در برقراري ارتباط تلفني و اينترنتي رعایت نمایند. چرا كه هر چقدر ارتباط تلفني بيشتري داشته باشند ارتباط اينترنتي ضعيف‌تر خواهد شد و برعكس.

گلشني خاطر نشان کرد: برای ارائه سرویس مستقل اینترنت به پرسنل لازم است تجهیزاتی اعم از لپ‌تاپ یا یک دستگاه کامپیوتر جداگانه قرار گیرد که این امر از نظر هزینه و فضای پرسنل به صلاح نیست لذا تمهیداتی اندیشیده شده که به محض تهیه THIN CLIENT که در کنار مانیتور قرار گرفته و ورودی مستقل دارد استفاده خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.