سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اجرای 3 طرح مهر ماندگار؛

مشکلات آبی مردم کهگیلویه و بویراحمد کاسته می شود

معاون طرح وتوسعه شرکت آب منطقه اي کهگيلويه وبويراحمد از اجرای 3 طرح آبرسانی به لیکک ، تامین و انتقال آب اراضی دهدشت غربی و تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی دشت لیشتر در راستای طرح های مهر ماندگار خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، روح الله جمالفر معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه اي کهگيلويه و بويراحمد در جمع خبرنگاران گفت : يکي از پروژه هاي مهر ماندگار تامين آب کشاورزي دشت ليشتر است که با اجراي آن 4800 هکتار از اراضي کشاورزي تحت پوشش شبکه هاي آبياري قرار مي گيرند.
وي افزود: اين پروژه حدود 93 درصد پيشرفت فيزيکي داشته ومنابع مالي اين طرح از اعتبارات شرکت مديريت منابع آب تامين شده است و تا بهره برداری کامل از این طر ح نیازمند 14 میلیارد تومان دیگر نیز هستیم .

جمالفر  تامين آب شرب شهر ليکک از طريق سد کوثر را يکي ديگر از پروژه هاي مهر ماندگار  عنوان کرد و افزود:اين پروژه تا کنون 21 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.
وی با بیان این که تامین و انتقال آب  اراضی دهدشت غربی یکی دیگر از طرح های مهر ماندگار در بخش آب استان کهگیلویه و بویر احمد است تصریح کرد:  پيشرفت فيزيکي اين پروژه حدود 25 درصدمی باشد.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه اي کهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان کرد:کل اعتبار مورد نياز این طرح 70 ميليارد تومان است که در صورت تامين اعتبار، اين طرح تا شهريور 92 به بهره برداري می رسد.

جمالفر با اشاره به اعمال سهمیه بندی آب در استان افزود: در ايام تابستان به جز شهرستان بهمئي که وضعيت بحراني داشت، سهميه بندي آب نداشته ايم.
وي اضافه کرد: در حال حاضر آب شهر ياسوج توسط پنج حلقه چاه آهکي تامين مي شود اما به دليل خشکسالي ها و افت سطح سفره آبهاي زير زميني، در درازمدت تامين آب شرب استان از طريق سد تنگ سرخ انجام می شود.
وي خاطرنشان ساخت :دو سد سرپري و تنگ سرخ آب کشاورزي استان را تامين خواهند کردکه علاوه بر آن بخشي از نيازهاي شرب از طریق سد تنگ سرخ تامين می شود .
وی در پایان گفت هم اکنون سد های کوثر و شاه قاسم و چاه ها ،آب استان را تامین می کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.