سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری رو به شتاب ایران با اندونزی/ افزایش تعداد دانشجویان بورسیه در سال های اخیر

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: همکاری علمی ایران با کشور اندونزی رو به شتاب است.

ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از اولویت های وزارت علوم در همکاری بین المللی گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه به کشورهای اسلامی از جمله اندونزی است.

وی افزود: هم اکنون کشور اندونزی قابلیت هایی از جمله قابلیت های جمعیتی نیروی انسانی، دانشگاهی و علمی خوبی برخوردار است و در واقع کشوری است که می تواند بازیگر خوبی در جهان اسلام باشد.

قربانی تصریح کرد: در مجموع حدود 5 سال پیش یک کمیته علمی فناوری بین 2 کشور با محوریت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و وزارت پژوهش و فناوری کشور اندونزی در بحث های مختلف از جمله در بحث هوا فضا زیست فناوری، تعریف شده است.

وی خاطر نشان کرد: کشور اندونزی از جمله کشورهای مسلمانی است که هم اکنون همکاری ما با آن رو به شتاب است، چنانچه چهارمین کمیته مشترک علمی و فناوری در سال آینده در کشور با جاكارتا تشکیل می شود و این امر بیانگر شتاب همکاری بیشتر بین ایران و اندونزی است.

** افزایش تعداد دانشجویان بورسیه در سالهای آینده

قربانی در ادامه به روابط علمی مختلفی که با کشور اندونزی در زمینه های مختلف علمی داشته اشاره کرد و گفت: هم اکنون روابط علمی ایران با اندونزی در زمینه های مختلف علمی از جمله هوا فضا، فناوری، زلزله بسیار زیاد است تا جایی که در زمینه بورسیه دانشجویان در اولویت برنامه های ایران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق سیاست های کلانی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری داشته یکی از برنامه های کلیدی که در بخش بین المللی داشته ایم افزایش تعداد بورسیه دانشجویان در سالهای آینده است، چنانچه هم اکنون حدود 400 نفر بورس هستند که البته این تعداد زیاد نیست.

قربانی در ادامه گفت: نگاه وزیر علوم تحقیقات و فناوری این است که تعداد دانشجویان بورسیه در آینده افزایش یابد.

وی افزود: جمعا هم اکنون 36 نفر بورسیه از دانشجویان اندونزی در ایران مورد حمایت قرار می گیرند که البته این تعداد افزایش می یابد.

قربانی تصریح کرد: هم اکنون با کشورهای زیادی از جمله آلمان، آمریکا، ژاپن دانشجوی بورسیه داریم و چون یکی از برنامه های وزارت علوم گسترش تعداد دانشجویان بورسیه است که در آینده در بحث فرهنگی، سیاسی و هم اقتصادی منافع زیادی را برای کشور به همراه دارد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.