سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاملی بر شخصیت بیمار گونه بزه کاران

یکی از ابعاد بزه کاری، فارغ از فعل مجرمانه آن موضوع نا متعادل بودن وضعیت روانی و روحیات بیمارگونه ی مجرمان است.

یک جامعه شناس گفت: بزه کاری ناشی از اختلالات روحی و روانی در برخی از شخصیت های روان پریش، اغلب قابلیت تشخیص در دوران نوجوانی و زیر 18 سال را دارا می باشد.
ابراهیمی مقدم، جامعه شناس و آسیب شناس حوزه اجتماعی در بررسی بزه کاری ناشی از اختلالات روحی و روانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از نکات کلیدی در رابطه با این طیف از شخصیت های بزه کار، واکاوی روحیات و خلقیات افراد این چنینی و اهتمام در روان درمانی این افراد از طریق مددکاران، متخصصان و روانشناس و روانپزشک است.
این آسیب شناس حوزه اجتماعی در ادامه عنوان کرد:در واقع سرخوردگی ها، مشکلات حل نشده، فشار ها، استرس ها و ضربات روحی و عاطفی تجربه شده این افراد در طول زندگی شان، تعادل روحی و روانی آنها را برهم می زند و آنها را مستعد به اقدامات مجرمانه می سازد.
وی در ادامه تصریح کرد: گروهی از این افراد،‌ با نگاه و تحلیل بیمارگونه ی خود، از محیط و بستر پیرامونی خویش، در کنار کسب منافع شخصی حاصل از اقدامات مجرمانه خود، به نوعی به دنبال انتقام جویی و انتقام گیری از نداشته ها و سرخوردگی های تجربه شده خویش از جامعه هستند.
ابراهیمی مقدم در نهایت افزود: در کنار تمهیدات سلبی و قهر آمیز و اعمال مجازات در قبال اقدامات و رفتارهای هنجار شکن و مجرمانه این گروه، روان درمانی شخصیتی این طیف از بزه کاران می تواند بار و وزن تحرکات و افعال مجرمانه و غیر اجتماعی در آنها را کاهش دهد./ز
برچسب ها: بزه ، مجرمانه ، اختلالات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.