سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت یک هزار زن نيجريه‌اي در فرودگاههای عربستان

دولت نیجریه بازداشت یک هزار زن نیجریه ای را در فرودگاههای عربستان سعودی محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، این زنان نیجریه ای که برخی از آنها از یکشنبه قبل به بهانه مسافرت بدون همراهی همسر و یا محرم همچنان در بازداشت هستند، برای اجرای فریضه حج به عربستان سفر کرده بودند.

ابوبکر شیهی بونو سفیر نیجریه در عربستان سعودی در اظهاراتی مطبوعاتی گفت مسئولان سعودی همه زنان زیر سی و پنج سال را بازداشت کرده اند.

بازداشت این زنان در حالی صورت می گیرد که عربستان سعودی و نیجریه سال گذشته توافقنامه ای را امضا کرده اند که بر اساس آن زنان نیجریه‌ای از این شرط سعودی‌ها مستثنی شوند.

به گفته دیپلماتهای نیجریه‌ای، بر اساس توافق صورت گرفته بین مسئولان حج نیجریه و مسئولان سعودی، عربستان به شرط همراهی زنان با کاروانها و بعثه های نیجریه، برای آنان ویزا صادر می کند.

سفیر نیجریه تأکید کرد دیروز یادداشت اعتراضی را در همین رابطه به وزارت امورخارجه عربستان در ریاض تحویل داده است.

برخی از این زنان نیجریه‌ای که همچنان در فرودگاه‌های سعودی بلاتکلیف هستند، تأکید کردند دلیل بازداشت آنها مطابق نبودن نام خانوادگی‌شان در گذرنامه با نام همسرانشان است.

این درحالی است که در نیجریه زنان از نام‌خانوادگی همسرانشان استفاده نمی کنند و این موضوع در این کشور کاملا رایج است.

گروهی از این زنان که در فرودگاه بین المللی عبدالعزیز گرفتار شدند، تأکید کردند که مجبورند بدون هیچ وسایلی روی زمین بخوابند، چرا که وسایل و کیفهایشان همراهشان نیست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.