سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهادت چهار تن از مخالفان رژیم آل سعود در العوامیه

یک کارشناس عربستانی اعلام کرد: روز گذشته در یورش نظامیان رژیم آل سعود به شهر العوامیه در شرق عربستان دست کم چهار نفر کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، حمزه الحسن کارشناس عربستانی مقیم لندن درباره یورش نظامیان رژیم آل سعود به دهها خانه در شهر العوامیه گفت: نیروهای ویژه عربستان در برابر چشمان همگان به العوامیه یورش بردند و چند بیگناه را کشتند یا زخمی کردند و آنها را با خود بردند. آنها شبانه هم بار دیگر به العوامیه یورش بردند و در شهر تیراندازی کردند و تعداد دیگری کشته شدند. کشته شدن چهار نفر تاکنون تایید شده است. رژیم عربستان می خواهد به برخوردهای امنیتی خود ادامه دهد.

الحسن افزود: اگر این افراد تحت تعقیب بودند، چرا به سوی آنها تیراندازی کردند و آنها را بازداشت نکردند. رژیم عربستان مدعی است که در شرایط دفاع از خود قرار داشته است. تاکنون شانزده نفر در مناطق مختلف عربستان کشته شده اند، اما رژیم حتی به اشتباه خود در قتل یکی از این افراد هم اعتراف نکرده است. رژیم سعودی به تلاش برای مخدوش کردن واقعیت و مشکل آفرینی برای من و دامن زدن به مسایل طایفه ای ادامه می دهد.

وی خاطر نشان کرد: من فکر نمی کنم رژیم سعودی با تیراندازی به سوی مردم در خانه هایشان بتواند روند تغییر در کشور را به تاخیر بیندازد. رژیم عربستان می خواهد شهر العوامیه را به درس عبرتی برای دیگران در کشور که خواهان آزادی و تغییر هستند تبدیل کند. رژیم می خواهد اینطور جلوه دهد که همچنان قدرتمند است. رژیم در حال فروپاشی است و ما شاهد آن هستیم که مردم از خط قرمزهایی که رژیم تعیین کرده است عبور می کنند و در خیابان تظاهرات می کنند.

رژیم سعودی با توجه به مسایل طایفه ای دست خود را در منطقه الشرقیه باز می داند. همه باید خشونت رژیم را محکوم کنند. .

العالم همچنین ظهر امروز اعلام کرده بود شمار شهدای منطقه شیعه نشین العوامیه عربستان، با تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی شهروندان با تیربار سنگین به 3 تن رسید و حال یکی دیگر از زخمی شدگان وخیم است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.