سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابجايي 400 ميليون مسافر در تعطيلات تابستاني

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي گفت: در سفرهاي تابستاني امسال 400 ميليون مسافر از طريق بخش حمل و نقل عمومي و خصوصي جابجا شدند.

     
به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، شهريار افندي زاده به افزايش 10 درصدي سفرها اشاره کرد و افزود: در بخش حمل و نقل عمومي جاده اي حدود 160 ميليون مسافر جابجا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال بيش از 6 درصد افزايش داشت.
وي گفت: دراين مدت استان تهران بيشترين تردد را در بخش حمل و نقل عمومي جاده اي داشت و سهم اتوبوسها 55 درصد ، ميني بوس ها حدود 32 درصد و بقيه نيز سهم سواريهاي برون شهري بود.
افندي زاده افزود: از ميزان ترددهايي که در جاده هاي کشور انجام  شد 83 درصد سهم حمل و نقل خصوصي و سبک و 17 درصد سهم حمل و نقل سنگين بود.
وي به سازوکارهاي برآوردهاي آماري سفرها اشاره کرد و گفت: بيش از 656 دستگاه تردد شمار در جاده هاي اصلي نصب شده که اين ميزان نيز نسبت به مدت مشابه پارسال 18 درصد افزايش يافته است.
افندي زاده افزود: بيشترين استانهايي که در پذيراي سفرها بودند استانهاي تهران ، البرز ، مازندران ، فارس و گيلان و کمترين سفرها هم در استانهاي سيستان و بلوچستان ،‌کهکيلويه و بويراحمد ، خراسان جنوبي ، ايلام و يزد بود.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي اظهارداشت: در اين سفرها ترافيک سبک و نيمه سنگين بود.
افندي زاده گفت: مسافران مي توانند براي اطلاع از وضع جاده هاي کشور علاوه بر تماس با شماره تلفن 141 با ارسال شماره 141 به سامانه هزار و 141 از وضع جاده هاي کشور با خبر شوند.

برچسب ها: مسافر ، جابجایی ، راهداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.