سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيانيه/حقوقدانان در تجمع امروز عليه فيلم موهن خواستار شدند

عذرخواهي رسمي آمريكا و اسرائيل از مسلمانان

جمعي از حقوقدانان و اعضاء سازمان‌هاي مردم نهاد تهران در تجمع اعتراض آميز امروز صبح كه عليه فيلم و كاريكاتور اهانت آميز نسبت به پيامبر اعظم(ص)در مقابل سازمان ملل حضور يافته بودند، خواستار عذرخواهي رسمي آمريكا و اسرائيل شدند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، تجمع اعتراض آميز جمعي از حقوقدانان و سازمان‌هاي مردم نهاد كشور كه صبح امروز در مقابل سازمان ملل انجام شد، با قرائت بيانيه پايان يافت.

متن اين بيانيه به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

در شرايطي که سازمان‌هاي مردم نهاد در تلاش‌اند تا الگويي از صلح و جهاني عاري از خشونت را ترسيم نمايند جريان‌هاي صهيونيستي و دين ستيز با تابلوي دروغين انسان محوري و آزادي بيان درصددند تا سرمايه‌هاي اصلي و معنوي بشريت را تخريب نمايند.

تحقير آموزه‌هاي ديني نقض آشکار حقوق حياتي تمام انسانهاست و از اين رو تهديد امنيت بين الملل و جنگ تمدن‌ها  و به عبارتي ديگر جنگ بين پيروان اديان را در بر خواهد داشت.

 نتيجه اين گونه اقدامات توهين آور چيزي جز گستراندن سايه ترور و خشونت ميان جوامع و تضعيف اخلاق و اديان و انسانيت در بر ندارد.

از اين رو لازم است تا با اجماع جهاني در مجامع بين المللي به ويژه در سازمان ملل متحد قوانين الزام آ‌وري را براي محکوم کردن و پيشگيري از اين گونه اقدامات جنون آميز و نفرت انگيز به تصويب برسد.

 ما دبيران و اعضاي سازمان‌هاي مردم نهاد ضمن احترام به تمامي پيامبران و مقدسات اديان الهي به شدت توهين به پيامبر صلح و دوستي را محکوم نموده و اعلام مي‌داريم پيامبر مکرم اسلام(ص) متعلق به همه جهانيان است و موارد زير را خواستاريم:

1- ما دبيران سازمان‌هاي مردم نهاد ضمن اينکه از دولت آمريکا و سران آن مي‌خواهيم تا با عذرخواهي رسمي از مسلمانان جهان در عمل نيز از تکرار چنين اقدامات جلوگيري نموده و عاملان اين جنايت را مجازات کند.

2- ما سازمان‌هاي مردمي نيز از مجامع بين المللي به ويژه سازمان ملل متحد جنبش عدم تعهد و سازمان همکاري‌هاي اسلامي و دادگاه بين المللي لاهه تقاضا داريم تا با بهره‌مندي از کنوانسيون حقوق بشر و ساير دپارتمان‌ها اين جنايت زشت به طور جدي جلوگيري نمايد.

3- از دبير کل محترم سازمان ملل متحد و رياست محرتم مجمع عمومي سازمان ملل خواستاريم تا با تصويب قطع نامه الزام آور و کاربردي و گنجاندن بندي در بيانيه پاياني مجمع عمومي ضمن محکوميت هرگونه توهين به پيامبر و مقدسات اديان الهي و کتب آسماني قانوني را براي پيگشيري از اين گونه اقدامات در سطح بين المللي به طور جدي پيگيري نمايد.

4- ما اعضاي سازمان‌هاي مردم نهاد از رياست محترم جمهوري اسلامي ايران آقاي احمدي نژاد خواهانيم به عنوان رياست جنبش عدم تعهد پيشنهاد تصويب قطع نامه‌اي الزام آور در محکوميت توهين به پيامبران و مقدسات الهي را در مجامع بين المللي پيگيري نمايد.

5- از کليه سازمان‌هاي مردم نهاد در سراسر جهان دعوت مي‌کنيم به منظور جلوگيري از ترويج اهانت به انبيا و اولياي الهي و ايجاد خصومت ميان اديان الهي با تشريک مساعي خود و بهره‌گيري از تمامي ظرفيت‌ها از تکرار اين گونه اقدامات غير اخلاقي و ضد انساني در سطح ملي و بين المللي جلوگيري کنند.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: بیانیه ، حقوقدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.