سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/آیت‌الله نوری همدانی؛

تبیین دلایل تضعیف ارتباط دولت با حوزه و علما

آیت‌الله نوری همدانی دلایل تضعیف ارتباط دولت با حوزه و روحانیت را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم به نقل از خبر حوزه ،وی در دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت ، ارتباط رئیس جمهور و دولت‌مردان با مراجع، حوزه و روحانیت را انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم دانست،و افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس مکرر به قم آمده و با حوزه و مراجع دیدار دارند، اما این کار از سوی دولت انجام نشد.
آیت‌الله نوری همدانی افزود: چند جریان در دولت پیش آمد که به جای وحدت و توافق، رئیس جمهور تقریباً‌ نقش منفی داشت، نخستین جریان، عفاف و حجاب بود که وی در این عرصه نقش منفی داشت، عفاف وحجاب حرکتی بود که خوب در حال پیشرفت بود. مسئله دیگر درباره دانشگاه‌ها که میان دختران و پسران اختلاط نباشد، چیزی می‌گفت که آن را نفی کرد.
وی در ادامه به وحدت دولت با قوه قضائیه و مقننه اشاره کرده و افزود: امروز وحدتی که باید میان دولت، قوه قضائیه و مقننه باشد، وجود ندارد؛ دولت باید در این عرصه به گونه‌ای عمل کند که جایی برای انتقاد نگذارد.
آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این که اگر امروز بخواهیم ارتباط دولت با حوزه و روحانیت تقویت شود، ممکن است به سادگی انجام نشود، تاکید کرد: در این عرصه ریشه‌های تضعیف شدن این ارتباط باید بررسی شود و تازمانی که ریشه‌ها حل نشود، نمی‌توان شاهد توفیقی در این عرصه بود./س

برچسب ها: قم ، نوری ، رابطه ، دولت ، حوزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.