سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

پیشرفت 75 درصدی مرحله دوم طرح ملی اتصال استان به شبکه ریلی کشور

مرحله دوم طرح ملی اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور با 75 درصد پيشرفت در حال اجرا است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:
مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت : این طرح جزء مصوبات سفر هیات دولت به استان است که با اجرای آن راه آهن اصفهان از طریق استان چهارمحال و بختیاری به خوزستان متصل می شود.
عليخاني افزود: عملیات اجرایی زیر ساخت مرحله نخست این طرح ازایستگاه حسن آباد شروع و تا منطقه سفید دشت 90 درصد پیشرفت داشته است.
وي گفت: برای اجرای مرحله دوم این طرح به طول بیست کیلومتر از منطقه سفید دشت به طرف کارخانه سیمان شهرکرد تا کنون 8 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: مرحله دوم این طرح تا پائیز سال آينده به بهره بردرای برسد.
علیخانی طول این مسیر مرحله نخست این طرح را هم 44کیلومتر اعلام کرد و افزود: اعتبار پیش بینی شده راه آهن مبارکه - سفید دشت - شهرکرد در لایحه اعتبارات سال 91 حدود 75 میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه راه آهن استان چهارمحال و بختیاری دارای82 کیلومتر طول مسیر، دو کیلومتر طول تونل و500 متر طول آبنیه است،‌ افزود: با بهره برداری از راه آهن استان چهارمحال و بختیاری سالانه 10 میلیون تن به ظرفیت باربری بخش ریلی کشور افزوده می شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری اجرای این طرح ملی مهم برای 400 نفر از جوانان استان به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.