سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کابوس‌های شبانه سربازان آمریکایی؛ ارمغان اشغال عراق و افغانستان

ارتش امریکا از سالها قبل دست به دامن تیم های روانشانسی شده و روانشناسان ارتش آمریکا فناوری های نوین حرفه خود را برای درمان سربازان مبتلا به کار گرفته اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جنگ های عراق و افغانستان شمار سربازان آمریکایی را که از مشکلات روحی و روانی ناشی از جنگ رنج می برند ، به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده است و هفته ای نیست که خبری درباره خودکشی یا اقدام جنون آمیز یک سرباز فعلی یا گذشته آمریکا در رسانه ها منتشر نشود.

هم اکنون 300 هزار نظامی آمریکایی به بیماری های روحی ناشی از جنگ مبتلا هستند.ارتش این کشور میلیون ها دلار صرف درمان این افراد می کند اما همچنان شمار نظامیان مبتلا به بیماری های روحی ناشی از جنگ افزایش یافته است.

به همین منظور ارتش امریکا از سالها قبل دست به دامن تیم های روانشانسی شده و روانشناسان ارتش آمریکا فناوری های نوین حرفه خود را برای درمان سربازان مبتلا به کار گرفته اند. از جمله این روش ها بازسازی حوادث جنگی از طریق بازی های رایانه ای است که به منظور درمان اضطراب و بيماريهاي رواني آنان انجام مي شود.

بر اساس این بررسی ها، انفجار بمب یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد بیماری های روحی در سربازان بعد از بازگشت از جنگ محسوب می شود و آنها به طور مداوم بویزه در موقع خواب احساس این را دارند که در کنارشان بمب منفجر خواهد شد؛ همان بمب هایی که نوع دیگر آنرا بر سر کردم بی دفاع این کشورها می ریختند.

ارتش آمریکا تاکید دارد که جلسات درماني براي اين نظاميان پس از بازگشت از عراق يا افغانستان به طور منظم برگزار شود و  سيگنالهاي مغز، ضربان قلب و درجه بدن اين افراد به طور مستمر زير نظر قرار بگيرد تا احتمال افزایش تلفات غیررسمی جنگ عراق و افغانستان کاهش یابد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.