سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تعطیلات آخر هفته مصادف با ولادت باسعادت ثامن الحج حضرت امام رضا (ع)؛

با "فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی" شبکه‌های سیما همراه شوید

در تعطیلات آخر هفته مصادف با روزهای پایانی هفته دفاع مقدس و سالروز ولادت با سعادت هشتمین خورشید امامت ، فیلم های سینمایی ، تلویزیونی ایرانی و خارجی و انیمیشن از شبکه‌های سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما، بینندگان می توانند در روزهای پایانی هفته فیلم های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن«بیا ازگذشته ها حرف بزنیم »، « دست ها نگاه مي‌كنند »، « آقای مهربان »، « به کبودی یاس » ، « آلبرت دوست نامرئی من » ، «شب واقعه »، « روز هفتم » ، «ستاره های روی زمین » ، « به آهستگی » ، « لبخند در مراسم ترحیم »، « بر من حکمرانی »، « توطئه ویل بی » ، « آستریکس و نبرد بزرگ » ، « سه تفنگدار » ، « اینجا دلتنگی نیست »، « همسنگار »، « معجون جادویی »، « میلیونر زاغه نشین » و « آوای نقاره ها » را تماشا کنند .

*شـبـکـه یــک
 

فيلم تلويزيوني "بيا از گذشته ها حرف بزنيم " به كارگرداني و نويسندگي حميد نعمت الله و تهيه كنندگي محمدرضا شفيعي 30دقیقه بامداد روز جمعه 7 مهر از شبكه يك سيما پخش مي شود.
در اين فيلم "ثريا قاسمي" ، "زنده یاد مهين شهابي" و "پوراندخت مهيمن" بازي مي كنند. موضوع فيلم درباره كارواني زيارتي است كه از تهران به مشهد مي رود. فيلم تلويزيوني " بيا از گذشته حرف بزنيم " از توليدات گروه فيلم هاي تلويزيوني شبكه يك سيما است.
شبکـه یک سیما برای ساعت 16روز جمعه 7 مهرماه فیلم سینمایی « دست ها نگاه مي‌كنند » به کارگردانی  ابراهيم شيباني و تهیه کنندگی سعيد سعدي را برای پخش در نظر گرفته است.
فیلم سینمایی « دستها نگاه مي‌كنن د» در مورد نويسنده اي ارمني است كه در داستان هاي جنگي مشهور و در صف اول قرار گرفته متوجه مي‌شود كه تمام وقايع و شخصيت اصلي داستان او يعني "كربلايي حسين" واقعي هستند . او كه قبلا اعتقادي به ارزش‌ها و نگرش‌هاي ماورايي در جنگ نداشته به باورهاي تازه‌اي از اين مضامين و شناخت تازه‌اي از شخص "كربلايي حسين" مي‌رسد.
"بهنوش بختياري" ،" آتيلا پسياني" و "سعيد پورصميمي" در این فیلم از تولیدات سال جاری مرکز سیما فیلم به عنوان  نقش‌های اصلی حضور دارند.

*شـبـکـه دو

انیمیشن « آقای مهربان » به کارگردانی "علیرضا گلپایگانی فر"، از تولیدات مرکز پویانمایی صبا، پنجشنبه 6 مهرماه ساعت 14:30روی آنتن شبکه دو سیما می رود .
مضمون داستان پویانمایی «آقای مهربان» سیره عملی امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است .
فیلم سینمایی « به کبودی یاس » به کارگردانی جواد اردكاني و تهیه کنندگی "ابراهیم اصغری" پنجشنبه 6 مهرماه ساعت  21 از شبکه دو سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده : " برونسي" فرمانده‌اي است كه لحظه‌اي در اصول خود ترديد نمي‌كند ، "برونسي " از جبهه به شهر مي‌آيد تا همزمان عمليات خيبر را جمع‌ كرده و براي عمليات بدر به جبهه بروند، اما هر يك از آنها مسائلي دارند كه "برونسي "بايد حل كند.
"محمد تقي نژاد" ، "علي بكانيان" و "حسن چودن" در فیلم سینمایی « به کبودی یاس» بازی کرده اند.
عصر روز جمعه ساعت 17:30 فیلم سینمایی « آلبرت دوست نامرئی من » به کارگردانی "یورگو پاپاواسیلیو " و تهیه کنندگی "آرنو اُرتمیر" ازشبکه دو سیما روی آنتن می رود.
در این فیلم با بازی "سوزانه سیمون" ، "دومینیک راک" محصول سال 2007 خواهید دید: «مکس»، «آنا» و «دانیل» یک خانواده شاد و خوش‏بخت هستند.» مکس رئیس موفق یک کارخانه اسباب ‏بازی است. او از کوچک‏ترین ایده‏ای استفاده می‏کند تا اسباب‏بازی بسازد . بعضی اوقات به ایده‏های عجیبی نیز دست می‏یابد. پس از مرگ ناگهانی «آنا»، «مکس» به ادعای خود در همه جا با مردی به نام «آلبرت» صحبت می‏کند. مردی که نامرئی است و کسی به جز مکس نمی‏تواند او را ببیند. برادر بزرگ‏تر و فرصت‏طلب « مکس» یعنی «زیگبرت» با دیدن این رفتارهای «مکس» بلافاصله او را به یک بیمارستان روانی منتقل می‏کند و خود ریاست شرکت تولید اسباب‏بازی را بر عهده می‏گیرد.
فیلم سینمایی « شب واقعه » با بازی "حميد فرخ نژاد"، "لادن مستوفي"، "باران كوثري" و "حبيب دهقان نسب" ، جمعه 7 مهرماه ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
چهلمين روز بعد از آغاز جنگ تحميلي، "درياقلي سوراني" پس از آن كه خانواده اش را از شهر آبادان راهي مي‌كند، به اوراق فروشي خود در حاشيه بهمن شير برمي گردد و با ماجراهايي روبرو مي شود...
فیلم سینمایی « شب واقعه » به کارگردانی شهرام اسدي و تهیه کنندگی "سيداحمد ميرعلايي" در سال 1387 ساخته شده است.
فیلم تلویزیونی « روز هفتم » به کارگردانی "محمد پورضرغام" و تهیه کنندگی "پرویز امیری" ، جمعه 7 مهرماه ساعت 23 از شبکه دو سیما پخش می شود.
این فیلم با بازی "ارسطو خوش رزم"، "صدرالدین شجره"، "مجید مشیری"، "بیتا خردمند"، "قدرت الله دلاوری"، "سید مهدی حسینی" داستان پدر و مادری را روایت می‌کند که فرزند خود را به مشهد برده‌اند تا شفا پیدا کند. مادر کودک نذر کرده که در حرم حضرت امام رضا (ع) هفت روز مجاور شود، اما در روز ششم حال کودک بدتر می‌شود و با پافشاری پدر، مادر راضی می‌شود که کودک را به تهران بازگردند.

*شـبـکـه سـه

فیلم سینمایی « ستاره های روی زمین» به کارگردانی امیر خان ، جمعه 7 مهرماه ساعت 9:20 از شبکه سه سیما باز پخش می شود.
در این فیلم با بازی امیر خان و "دارشیل سافاری" خواهید دید : " ايشان "پسر بچه 8 ساله اي كه به خاطر تنبلي و كند ذهني در درس هايش و شيطنت زياد در مدرسه و همسايگي، اهالي مدرسه و همسايگان را كلافه كرده است. پدر و مادرش از دست او بسيار ناراحت هستند, تا اينكه تصميم مي گيرند او را به مدرسه شبانه روزي به شهر ديگري بفرستند. ايشان از اين موضوع بسيار ناراحت است، اما نمي تواند مقاومت كند. بعد از مدتي در مدرسه شبانه روزي و شكايت اهالي مدرسه از او ، معلم هنر جديدي به نام "رام " به مدرسه آنها مي آيد و متوجه مشكل "ايشان" كه در واقع عدم توانايي تشخيص حروف الفباست مي شود و با تشويق و خوش رفتاري و ترفند هاي خاص خود به او كمك مي كند تا در اين مهم پيشرفت كند.
فیلم سینمایی « به آهستگی » جمعه 7 مهرماه ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می شود.
داستان فیلم در محمود کارگر جوشکار ساده راه آهن است که دور از خانواده در جنوب کار مي کند. به او خبر مي رسد که زنش پري که دچار بيماري عصبي است، مدتي است از خانه رفته و فرزندش را پيش مادر و پدر محمود گذاشته است. محمود با وجود سخت گيري هاي کارفرمايش، به خانه اش در کرج برمي گردد و سعي مي کند زنش را پيدا کند. از زن صاحب خانه و نجار همسايه و اقوام پري و پدر و مادر خودش سراغ زن را مي‌گيرد، اما هيچ کس از او خبري ندارد. همسايه نجارش، او را راهنمايي مي کند تا به پزشکي قانوني سر بزند.
"محمدرضا فروتن"، "نیلوفرخوش خلق" و "شاهرخ فروتنیان" به کارگردانی "مازیار میری" و تهیه کنندگی "جهانگیز کوثری" از جمله بازیگران این فیلم سینمایی می باشند.
فیلم سینمایی « لبخند در مراسم ترحیم » به کارگردانی حسین قناعت و تهیه کنندگی "امان اله پیشنماززاده "، جمعه 7 مهر ماه ساعت 19:30 از شبکه سه سیما پخش می شود .
در این فیلم با بازی" آناهیتا همتی" ، "اردلان شجاع کاوه" و "مریم معصومی" خواهید دید : پژمان استاد نقاشی دانشگاه هنر است که تصورمی کند، کسی قدر آثار و هنرش را نمی داند. او به این موضوع معترض است و به همین دلیل معتقد است که از جمله هنرمندانی است که بعد از مرگش معروف می شود. بر اثر شوخی یکی از دانشجویان که از او آزرده است خبر مرگش به صورت پیامکی منتشر می شود و همه تصور می کنند او فوت کرده است . برادر زن استاد که از قضا مدیرمسئول مجله هنری هم هست از این موقعیت سوء استفاده کرده و استاد و همسرش را قانع می کند که از این فرصت برای فروش آثار نقاشی استفاده کنند .

*شـبـکـه چـهـار

فیلم سینمایی « بر من حکمرانی » به کارگردانی "مایک بیندر "، با بازی "آدام سندلر "و "دان چیدل"، محصول سال 2007 آمریکا ، پنجشنبه 6 مهرماه ساعت 16 از شبکه چهار سیما بازپخش می شود .
داستان فیلم در مورد مردی به نام (آدام سندلر) است که بعد از یک تصادف خانواده همسر و فرزندانش را از دست می دهد و از سخن گفتن عاجز می شود. او دچار مشکلات شدید روحی و روانی و همچنین افسردگی شده است. تا اینکه یک روز به صورت اتفاقی همکلاسی دانشگاهی خود (چیدل) را می بیند. چیدل دندانپزشک است و با همسرش زندگی می کند، اما علاقه ای به این زندگی مشترک ندارد. او از این زندگی سرد شده و قصد جدایی دارد.
علاقه مندان برنامه « سینما 4 » جمعه 7 مهرماه ساعت 20:30 می توانند فیلم سینمایی « توطئه ویل بی » به کارگردانی رالف نلسون را تماشا کنند.
در خلاصه داستان فیلم آمده :" ویل بی "مردی سیاه پوست و یک فعال ضد نژاد پرستی علیه آپارتاید است. او پس از تبرئه در دادگاه ، آزاد می شود، ولی پلیس به دنبال او و وکیلش می افتد. چون برگه ورود به کشور را ندارند. پلیس ها نژادپرست هستند و با آنها درگیر می شوند و قصد بازداشت مجدد "ویل بی" را دارند که با کمک وکیل مدافع فرار می کنند.
 مایکل کین و سیدنی پوشر در فیلم سینمایی « توطئه ویل بی » محصول سال 1957 انگلستان به ایفای نقش پرداختند.

*شـبـکـه تـهــران

انیمیشن « آستريكس و نبرد بزرگ »به کارگردانی فيليپ گريموند ، محصول سال 1989 کشورهای آلمان و فرانسه ، پنجشنبه 6 مهرماه ساعت 13:30در قالب برنامه « تماشاخانه » مهمان بچه های شبکه تهران می شود.
در این انیمیشن با بازی "روجر كارل"، "پير تورناد" و "هنري لابوسري" خواهید دید : جادو گري وارد روستاي آستريكس مي شود. او قصد فريب اهالي روستا را دارد .اين جادوگر از طرف بومي ها اجير شده است . آستريكس به همراه اوبليكس توطئه او را خنثي مي كنند. اما در اين ميان كيمياگر كه معجون قدرت را براي آنها مي سازد، با افتادن سنگي بر رويش دچار فراموشي مي شود .
40 دقیقه بامداد روز جمعه 7 مهرماه فیلم سینمایی « سه تفنگدار » به کارگردانی "كول اس". "مك كي" از شبکه تهران بازپخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده : مامور الكس دارتانيان كه براي عمليات هاي ويژه آموزش ديده اما به دلايلي به كار در امور دفتري گمارده شده است. متوجه اسراري از يك پرونده تبهكاري مي شود. او متوجه مي شود كه مردي با نام مستعار جنتلمن قصد دارد ويروسي مرگبار را شايع كند تا از طريق فروختن داروي پاد زهر پول هنگفتي به جيب بزند. جنتلمن يك سياستمدار تاجر پيشه است كه دستش با بسياري از كاخ سفيد و كنگره نشين ها از نظر فساد مالي و سياسي در يك كاسه است.
هيتر هيمنس ، ژين ، آلن راچينز، كيت آلن و ميشله بويد درفیلم سینمایی« سه تفنگدار » محصول سال 2011 کشورهای هنگ کنگ و چین بازی کرده اند .
فیلم تلویزیونی « اینجا دلتنگی نیست» به کارگردانی مهیار عبدالملکی و تهیه کنندگی حسین بخشی پور، جمعه 7 مهرماه ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش می شود.
اين فيلم تلویزیونی به گوشه‌اي از زندگی دختر دانشجویی به نام فاطمه می پردازد که با پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می کند و در حادثه ای پدر و مادر خود را از دست داده است. وی به اصرار پدربزرگ خود به مشهد می آید و در مشهد زندگی او دچار اتفاقاتی می گردد. یک شب پدربزرگ بدون اطلاع به حرم رفته و در آنجا حالش به هم می خورد و توسط یکی از خادم ها به بیمارستان برده می شود. او به دختر اطلاع می دهد که به بیمارستان برود. وقتی دختر به آنجا می رسد خادم رفته بود.
زهرا پیرهادی، امیر بارانلویی، پیام اسکندری، حشمت آرمیده و وحید اسماعیلی درفیلم تلویزیونی « اینجا دلتنگی نیست» حضور داشتند.

*شـبـکـه شمـا

فیلم تلویزیونی « همسنگار» پنجشنبه 6 مهرماه ساعت 23 از شبکه شما پخش می شود.
در این فیلم خواهید دید: پس از محاصره شهرهای آبادان و خرمشهر توسط نیروهای عراقی تنها راه خروج از شهر بهمنشیرمی باشد و مردم منطقه در وضعیت نابسامانی به سرمی برند. ناخدا شریف که در جزیره خارک زندگی می کند، پس از مطلع شدن از وضعیت مردم آن منطقه لنج خود را در اختیار دو تن از دوستان قدیمی خود قرار می دهد تا این کار مهم را انجام دهند .
حمید با نمکی، حسین قفلی ، مهتاب صداقت و عباس جوادی از بازیگران اصلی فیلم تلویزیونی « همسنگار» به کارگردانی احسان عبدی پور و تهیه کنندگی هومن کبیری می باشند .
فیلم تلویزیونی « معجون جادویی » به کارگردانی و تهیه کنندگی علی حلوی ، از تولیدات صدا و سیمای مرکز گیلان ، جمعه 7 مهرماه ساعت 13:30 از شبکه شما روی آنتن می رود.
در این فیلم با بازی ساقی زینتی ، مینا نوروزی ، اسماعیل حاجتی و رسول حق دوست می بینیم : تراب گیلدهی ، پیرمرد رستوران داری است که تنها زندگی می کند و سال ها پیش همسر خود را از دست داده است و در پیرانه سری عاشق زن جوانی می شود و از او تقاضای ازدواج می کند اما پاسخ او منفی است، او دل شکسته و سرخورده است در خلوت خود فرو می رود. اما پیرمردی به نام صفر در نیمه شبی مهتابی به سراغ او می آید و وعده جوانی به او می دهد و او را تا دل جنگل می کشاند و معجونی به او می دهد که او را جوان می نماید.

*شـبـکـه آمـوزش

فیلم سینمایی « میلیونر زاغه نشین» به کارگردانی دِوپاتل  و آنیل کاپور ، جمعه 7 مهرماه ساعت 10 از شبکه آموزش پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده : وقتی یک پسرجوان بنام "جمال مالیک" در یک مسابقه تلویزیونی به مرحله نهایی و میلیونر شدن نزدیک می شود، مجری تلویزیونی او را به مقامات امنیتی به عنوان یک شیاد معرفی می‌کند، چرا که به نظر نمی رسد پسری به سن او که یک آبدارچی نیز بوده است بتواند به تنهایی از عهده پاسخگویی به سوال ها برآید. "جمال" زیر شکنجه پلیس روند زندگی سخت و فقیرانه خود را بازگو می کند. در واقع پاسخ هر یک از پرسش هایی را که "جمال" می دهد، نتیجه تجربه ای تلخ و دردناک از زندگی پر رنج اوست.
فیلم سینمایی « میلیونر زاغه نشین» محصول سال 2008 درکشورهای انگلستان و آمریکا ساخته شده است .

*شـبـکـه قرآن و معارف سیما


فيلم تلويزيونی «آوای نقاره ها» به کارگردانی جواد مزدآبادی جمعه 7 مهرماه ساعت 15 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.
شهرام عبدلی، جلال طباطبایی ، سیامک اشعریون، آهو خردمند، حسن اسدی، کاوه سماکباشی، افشین سنگچاپ، امید متقی و مریم سلطانی در این فیلم مناسبتی بازی کرده اند.
این فیلم در بستری اجتماعی قصه چهار نفر را روایت می‌کند که در پایان در حرم امام رضا (ع) گره هر داستان گشوده می‌شود .

*شـبـکـه نمـایـش

فیلم های سینمایی ، تلویزیونی و انیمیشن « تله روباه »، « آن شرلی دختری با موهای قرمز(قسمت 6) » ،        « دیوانگی »، « امتیاز » و « محاصره قلعه » پنجشنبه 6 مهرماه ساعت 13، 15 ، 17،  21 و 23 از شبکه نمایش پخش می شود.
فیلم سینمایی « گزارش اقلیت » به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ، پنجشنبه 6 مهرماه ساعت 19 برای پخش از شبکـه نمایش در نظر گرفته شده است.
در خلاصه داستان فیلم با بازی تام کروز، کولین فارل ، سامانتا مورتون و ریچارد کوکا، محصول سال 2002 کشور آمریکا فیلم آمده :  واشينگتن، سال 2054، وزارت دادگستري روش ظاهراً بي عيب و نقصي براي جلوگيري از وقوع جنايت در ايالت واشينگتن پيدا کرده است. با استفاده ازسه ذهن جهش يافته معروف به «پيش آگاه» که به يک رایانه وصل شده اند، مأموران واحد پيش گيري از جنايت مي توانند قتل ها را پيش از وقوع ببينند و مرتکبان بالقوه شان را دستگيرکنند.

فیلم های سینمایی و تلویزیونی « لیست انتظار »، « آن شرلی دختری با موهای قرمز (قسمت7) »، « یوگی خرسه »،« هالک شگفت انگیز 1» ،« سلطان کمدی » و « آدم » جمعه 7 مهرماه ساعت13، 15، 17  ،19 ، 21 و 23  از شبکه نمایش روی آنتن می رود./ص

برچسب ها: فیلم ، سینما ، تلویزیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.