سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام شريعتي تاکيد کرد

اعتراضات مسلمانان در مقابله با جسارت به پيامبر(ص) يک اخطار براي آمريکا

رئيس دانشگاه علامه طباطبايي گفت: مسلمانان دنيا با اعتراضات خود اعلام کردند که با تمام وجود در مقابل جسارت به پيغمبر اکرم (ص) مي‌ايستند و اين يک اخطار بزرگ براي آمريکاست.

حجت الاسلام و المسلمين شريعتي، رئيس دانشگاه علامه طباطبايي (ره) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره اعتراضات دانشگاهيان به اهانت صورت گرفته به پيامبر اکرم (ص) اظهار داشت: دانشجويان و مردم مسلمان با اعتقادات عميق خود نسبت به ساحت مقدس به پيغمبر اسلام (ص) ارادت و عشق مي‌ورزند و باورشان اين است که توهين به ايشان، توهين به همه مقدسات است.

وي افزود: وظيفه هر مسلماني است که در برابر توهين به پيغمبر اکرم (ص) بايستد، برخورد کند، محکوم کند و از جان خود براي مقابله با آن مايه بگذارد و با همه وجود به مقابله و مبارزه با اين توهين ها برخيزد.

حجت الاسلام شريعتي در پاسخ به اين سوال که اعتراضات مسلمانان در سراسر جهان، چه تاثيري در مبارزات ضد صهيونيستي و ضد آمريکايي آنها دارد، گفت: هر وقت افکار عمومي مردم آگاه و بيدار بود، مستکبرين جايي ندارند و هر وقت حالت خمودگي و رخوت در ميان مسلمانان بود، مستکبرين از اين جايگاه خمودگي استفاده مي کنند، لذا ملت ما و همه مسلمانان دنيا اعلام کردند که با تمام وجود در مقابل جسارت به پيغمبر اکرم (ص) مي ايستند و اين يک اخطار بزرگ براي آمريکاست.

رئيس دانشگاه علامه طباطبايي اظهار داشت: آمريکايي ها مي خواستند که تست کنند چه قدر مردم در جهان اسلام با هماهنگ هستند و وحدت آنها را آزمايش کنند اما مسلمانان با تمام وجود در مقابل اين حرکت ايستادند.

وي افزود: مسلمانان بايد آگاه باشند که امروز مقدسات اسلامي آنها مورد هجمه است، پيغمبر اکرم (ص) محور و قرآن کريم مبناي اين مقدسات است، همگان ديدند که کشيش مسيحي در آمريکا قرآن را جلوي چشم همه آتش زد و با اين جسارت هايي که مي شود بايد همواره هوشيار باشيم فريب کلمات زيبا و عوام پسند آمريکا، اسرائيل و همه کساني که ادعاي آزادي و دموکراسي مي کنند نخوريم و بدانيم آنها قصد فريب ما را دارند.

حجت الاسلام شريعتي تصريح کرد: پشت دستهاي مخملي اين کافران، پنجه فولادي خطرناکي وجود دارد که درصدد نابودي مسلمانان بوده ، لذا يکي از وظايف اساسي و بنيادي ما بيداري است، هر گاه ما بيدار بوده ايم دشمن نتوانسته به ما ضربه بزند اما هر گاه با خمودگي در خودمان فرو رفتيم و توجه کافي  نداشتيم، دشمن از غفلت ما استفاده کرده و به ما ضربه زده است.

رئيس دانشگاه علامه طباطبايي درباره حضور دانشجويان اين دانشگاه براي اعتراض به هتاکي اخير عليه رسول الله (ص) گفت: يکي از اهداف دانشجويان مسلمان از حضور در اين گونه تجمعات اين است که مي گويند اگر در دانشگاه هستند به معنايي غربي شدن نيست، زيرا استکبار فکر مي کند که هر کس دانشگاه مي رود نبايد دين داشته باشد، اما دانشجويان ما عنوان مي کنند که به طور توأمان، دانشگاهي و دين دار هستند و در عين حال نشان مي دهند کسي نمي تواند به مقدسات اسلامي جسارت کند، لذا با يک مقاومت و لشگر قوي انساني از پير و جوان، استاد و دانشجو، کارمند و همه اقشار اجتماعي روبه رو هستند.

وي افزود: حضور دانشجويان مسلمان در اين گونه تجمعات، فضاي دانشگاه را عطر آگين مي کند زيرا ما هر چه قدر در دفاع از دين، قرآن کريم، پيغمبر اسلام (ص) و ترويج افکار اسلامي تلاش کنيم به همان نسبت، نورانيت در فضاي دانشگاه و محيط علمي بيشتر مي شود که استکبار از اين موضوع مي ترسد و در واقع در تهاجم و ناتوي فرهنگي خود شکست مي خورد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دین ، دانشگاه ، شریعتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.