سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سروري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دموکراسي آمريکايي تروريسم، قتل‌عام و نقض حقوق بشر است

عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: آمريکايي‌ها مردم دنيا را در مردم آمريکا و اسرائيل خلاصه مي‌کنند وگرنه بايد به دو سوم کشورهاي دنيا که در اجلاس نم به نفع ايران بيانيه صادر کردند، توجه مي‌کردند.

پرويز سروري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات اخير اوباما درمورد دموکراسي جهاني اظهار داشت: اظهارات اوباما دقيقا اظهارات انتخاباتي است و ظاهرا وي سازمان ملل را با نشست انتخاباتي اشتباه گرفته است چرا که اين صحبت‌ها تنها جنبه انتخاباتي دارد و صرفا براي رأي دهندگان امريکايي خوب است البته تناقض‌گويي‌هاي وي به حدي است که بعيد است بتواند منطق دنيا را تغيير دهد.

اين عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در ادامه گفت: دموکراسي که اوباما از آن دم مي‌زند تعريفي است که خودش از آن دارد وگرنه در مصر اين انقلاب مردمي بود که مقابل حسني مبارک ديکتاتور ايستاد.

وي افزود: مثال آن درمورد بحرين صدق مي‌کند همچنان که در بحرين نيز شاهد دموکراسي آمريکايي هستيم،‌ يعني حتي آمريکا سيستم انتخابات در اين کشور را برنمي‌تابد و ريشه و اساس حقوق بشر در اين کشور با امريکا قطع مي‌شود.

سروري در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم سوريه در رفراندوم جهت اجراي اصلاحات در انتخابات ضمن ماندگاري بشار اسد گفت: اينجاست که دموکراسي امريکايي باز هم در برابر مردم قرار مي‌گيرد و گسيل القاعده را در سوريه مي‌بينيم.

وي افزود: همواره درباره دموکراسي آمريکايي سوالاتي مطرح است از اين جمله که چرا هر زمان که در آمريکاي جنوبي انتخاباتي برگزار مي‌شود با جنجال سران اين كشور همراه است و يا چرا پس از هر انتخاباتي که در ايران برگزار مي‌شود اآمريکا در مقابل ايران موضع‌گيري مي‌کند.

اين کارشناس مسائل بين‌المللي در ادامه تصريح کرد: دموکراسي آمريکايي همان تروريسم، قتل عام و اعمال حقوق بشر به نفع آمريکاست و همانطور که شاهد آن هستيم حقوق بشر سفيد و سياه شده است، يعني حقوق بشر سفيد براي آمريکا و حقوق بشر سياه براي مردم ديگر کشورهاست.

سروري در پايان به سخنان اوباما درباره خطر ايران هسته‌اي براي اقتصاد جهاني و امنيت اسرائيل اشاره و خاطرنشان كرد: اآمريکايي‌ها مردم دنيا را در مردم آمريکا و اسرائيل خلاصه مي‌کنند وگرنه بايد دو سوم کشورهاي دنيا که در اجلاس عدم تعهد بر حق ايران براي استفاده از فناوري صلح‌آميز هسته‌اي اذعان داشتند را نيز مورد توجه خود قرار مي‌دادند.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: سروری ، احزاب ، دموکراسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.