سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست بي بي سي با اعتراف خبرنگارش رو شد

روز گذشته شبكه سخن پراكني بي‌بي‌سي فارسي در اقدامي تعمدي، ويدئويي از سوال خبرنگارش از رئيس جمهور كشورمان را منتشر كرد و مدعي شد كه احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار بي بي سي فارسي از لفظي غير متعارف نسبت به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي استفاده كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روز گذشته شبكه سخن پراكني بي‌بي‌سي فارسي در اقدامي تعمدي، ويدئويي از سوال خبرنگارش از رئيس جمهور كشورمان را منتشر كرد و مدعي شد كه احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار بي بي سي فارسي از لفظي غير متعارف نسبت به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي استفاده كرده است.

ساعاتی پس از سوال خبرنگار بی بی سی فارسی از رئیس‌ جمهوری ایران در محل ورود سران به ساختمان سازمان ملل بود كه شبكه وابسته به دولت انگليس فیلم این سوال را پس از دستكاري در صداي آن، در شبکه‌های اينترنتي به اصطلاح اجتماعی به اشتراک گذاشت و سخن پراكني‌ها در اين خصوص آغاز شد.




بهمن کلباسی (خبرنگار ضدايراني و فرد نزديك به يهوديان آمريكا) در ابتدا با نوشتن مطلبي در وبلاگ خود اين گونه وانمود كرد كه رئيس جمهور ايران در پاسخ به او در خصوص تعداد نمايندگان ايران در نيويورك از لفظي نامتعارف در مورد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي استفاده كرده است.

در پي انتشار گسترده اين فيلم در فضاي مجازي و همچنين تبليغات سو‌ء شبكه سلطنتي بود كه ديگر رسانه‌هاي ضد ايراني و ضد انقلاب هم با موج سواري بر روي خبر مغرضانه بي بي سي فارسي وارد عمل شدند.



در ادامه اين سناريو سازي، وب سایت شبکه صهيونيستي «العربیه» به انتشار این ویدئو بر وب سایت خود رویه ارباب بی بی سی را در پیش گرفت.
 
در ادامه روزنامه نیویورک پست در اقدامی غیراخلاقی با چاپ تصویر محمود احمدی نژاد بر صفحه نخستش از کلمات رکیکی علیه وی استفاده و دلیل آن را مواضع احمدی‌نژاد نسبت به رژیم‌صهیونیستی عنوان کرد.

موج سواري رسانه‌هاي ضد ايراني تا جايي ادامه داشت كه ديگر شبكه‌هاي تلويزيوني هم فيلم‌ها و تصاوير خود را از سوال خبرنگار بي بي سي از محمود احمدي نژاد را در فضاي مجازي منتشر كردند.

انتشار تصاوير ضبط شده شبكه‌هاي مختلف از سوال بهمن كلباسي باعث شد تا مردم حرف اصلي و عبارت اصلي به كار برده شده توسط احمدي نژاد را شنيده و به حقيقت ماجرا پي ببرند.

اكنون كه موجی از انتقادات در خصوص عملکرد بی‌بی‌سی فارسی در فضای مجازی در حال گسترش است اين بنگاه خبرپراكني با دست پاچگی اما وقاحت تمام، از خبرنگاران خود خواسته تا با نوشتن مطالب در سطح فضاي مجازي به كمك اين رسانه بيايند، به گونه‌اي كه پونه قدوسي، خبرنگار معلوم الحال بي بي سي هم با نوشتن مطلبي نسبت به اين گاف خبري واكنش نشان داد!

كلباسي هم كه با موجي از اعتراضات به نوع پوشش اخبار مغرضانه‌اش مواجه شده بود تا پيش ار اين نيز ادعا مي‌كرد كه قبل از انتشار خبر و ويدئوي مربوطه، 20 بار و بطور دقيق آن را شنيده است ، امروز در وبلاگ خود تلاش مي‌كند تا اشتباه را بر گردن قضاوت زودهنگام مخاطبان انداخته و خود و رسانه‌اش را  بيگناه جلوه دهد.

كلباسي که در اين ماجرا نفر اول بوده است با قبول موج سازي خود عليه رئيس جمهور ايران به قضاوت زود هنگام خود اعتراف مي‌كند. اما مردم اين اقدام شبكه بي بي سي نسبت به كينه ورزي به كشور، مردم و انقلاب را در حافظه خود ثبت كرده و فراموش نخواهند كرد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: ویدئو ، انتشار ، اعتراف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.