سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامجو:

دو طرح برای انتقال آب به دریاچه ارومیه در دست اجرا است

وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه دو طرح بلند مدت و میان مدت را برای انتقال آب به حوزه دریاچه ارومیه در دست اجرا دارد که امیدواریم یکی از این طرح‌ها تا پایان دولت به ثمر برسد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، نامجو در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره اقداماتی برای جلوگیری از خشک نشدن دریاچه ارومیه اظهار داشت: در دولت، ستادی به نام ستاد دریاچه ارومیه تشکیل شده است که در آن همه مسائل و شاخص‌های مختلفی را که در میزان آب ورودی به این دریاچه تاثیر می‌گذارد، بررسی می‌کند.

وزیر نیرو ادامه داد: این وزارتخانه دو طرح بلند مدت و میان مدت را برای انتقال آب به حوزه دریاچه ارومیه در دست اجرا دارد که امیدواریم یکی از این طرح‌ها تا پایان دولت به ثمر برسد.

 نامجو ارتقای بهره‌وری در مصارف آب کشاورزی را یکی از تصمیمات گرفته شده در این خصوص اعلام و تصريح کرد: با این تصمیم علاوه براینکه به کشت آسیبی نمی‌رسد، تلاش می‌شود تا با بهره‌وری آب، منابع جدیدی ایجاد و به دریاچه تزریق شود.

وی مدیریت مخازن را هم از محورهای کاری این ستاد برشمرد و ادامه داد: تا زمانی که آب به اندازه کافی وجود دارد، آب پشت سد رها می‌شود تا وارد دریاچه ارومیه شود.

وزیر نیرو طرح باران زایی از ابرها را از دیگر اقدامات دانست و گفت: دولت همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از خشک شدن این دریاچه جلوگیری کند.

انتهاي پيام/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.