سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیگر هيچ دوچرخه سواري تنها نمي ماند + تصوير

محققان انگليسي سنسورهوشمندي براي كلاه دوچرخه سواري ابداع كرده اند كه پس از ايجاد سانحه و از طريق سيستم بلوتوث گوشي تلفن همراه شخص مستقيما با شماره هاي اضطراري تماس مي گيرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ديلي ميل، بدنبال اينكه برخي دوچرخه سوران اعم از حرفه اي و آماتور كه در نقاط كور جهان پس از برخورد با سانحه بيهوش شده و شانس براي نجات آنها توسط نيريوهاي امدادي كاهش پيدا مي كند،ايده اي جالب براي نجات زندگي آنها از طرف يك شركت ارائه شده است.

شركت آيس دات(.ICE) سنسوري براي كلاه هاي دوچرخه سواري ارائه كرده كه با سنجش شدت چرخش سر در موقع دوچرخه سواري مي تواند از وضعيت دوچرخه سوار مطلع شود و در هنگام برخورد با مانع و يا سانحه اي از وضعيت دوچرخه سوار مطلع شود.

اين سنسور پس از وقوع حادثه مستقيما از طريق بلوتوث با اداره پليس و اورژانس تماس مي گيرد تا جان شخص دوچرخه سواري را كه به هر نحو نمي تواند با گوشي همراه تماس بگيرد را نجات دهد.

اين سنسور مهلتي بين 15 الي 60 ثانيه را براي تماس با تلفن همراه تعيين مي كند تا اگر جراحت فرد سطحي بوده، فرد با زدن دكمه در تماس ديگر تماسي با شماره هاي اضطراري  صورت نگيرد.


برچسب ها: دوچرخه ، سنسور ، شماره ، اضطراری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.