سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

ترسیم افق روشنی برای تئاتر با سرمایه گذاری برای مخاطبان نوجوان

حسن معجونی گفت : آینده تئاتر درگرو سرمایه گذاری برای مخاطبان نوجوان است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ حسن معجونی، که با نمایش مترسک  در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان حضور دارد، افزود: پیش از این هرگز برای گروه سنی نوجوان اثری تولید نمی‌شد، هرچند برای نمایش‌های کودک سالنی ویژه داریم، اما برای اجرای نمایش‌های نوجوان هیچ سالنی در نظر گرفته نشده است.
وی ادامه داد :   تئاتر نوجوان به نوعی در کشور ما حذف شده بود و خوب است که در این دوره از جشنواره، بخشی ویژه برای تئاتر نوجوان تعریف شده است.
معجونی با اشاره به جمعیت گسترده نوجوانان در ایران افزود: در کشور ما گروه سنی نوجوان، قشر بزرگی را شامل می‌شودو برای همین اگر می‌خواهیم برای تئاتر آینده‌مان تماشاگر تربیت کنیم، باید بر مخاطبان نوجوان سرمایه‌گذاری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از ما تحت تاثیر تئاترهایی که در کودکی‌مان دیده‌ایم به تئاتر علاقه‌مند شده و آن را انتخاب کرده‌ایم.
حسن معجونی یکی از دشواری‌های اجرای تئاتر برای گروه سنی نوجوان را در مخاطب یابی آن دانست و اضافه کرد: برای جذب تماشاگر در نمایش‌های کودکان راهکارهایی وجود دارد مثلا با مدارس هماهنگ می‌شود، اما گروه‌هایی که برای نوجوانان کار می‌کنند، به لحاظ جذب مخاطب با مشکل مواجه اند، در حالی که این گروه سنی واقعا به محصولات هنری ویژه خودشان نیاز دارند، ولی در شرایط فعلی هم مخاطبان و هم گروه‌های فعال تئاتر نوجوان دچار سردرگمی اند، برای تماشاگر نوجوان تئاتر کودک خسته کننده و دریافت تئاتر بزرگسال هم دشوار است.
حسن معجونی درباره تمایل هنرمندان حرفه‌ای برای اجرای نمایش نوجوان گفت:برخی از هنرمندان حرفه‌ای حتی کار نوجوان را به بزرگسال ترجیح می‌دهندچرا که از آغاز مخاطبشان را می‌شناسند، ضمن اینکه تئاتر کودک هم هنرمندان حرفه‌ای خاص خود را دارد. وی در پایان با اشاره به دشواری‌های اجرای تئاتر برای گروه سنی کودک و نوجوان متذکر شد، در نمایش‌های مربوط به این گروه سنی باید بحث آموزش همراه با روانشناسی مورد توجه قرار گیردو برای همین سر و کله زدن با قشر کودک واقعا مشکل است.
نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 22 مهر در همدان برگزار می شود./س
برچسب ها: ترسیم ، تئاتر ، نوجوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.