سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داداش پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

نقش مهم ايران در شکست استراتژي‌هاي يکنواخت آمريکا

عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس گفت: شکستن و رمزگشايي استراتژي و سياست خارجي آمريکا موضوعي است که رئيس جمهور کشورمان مي‌تواند از آن استفاده کرده و به خوبي از عهده آن برآيد.

هاشم داداشپور استاد دانشگاه تربيت مدرس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره تاثير سفر احمدي نژاد به مجمع عمومي سازمان ملل براي مقابله با هجمه نظام سلطه عليه انقلاب اسلامي اظهار داشت: سفر احمدي نژاد در اين 7 سال به مجمع عمومي سازمان ملل خوب و سازنده در معادلات سياسي دنيا بوده و حرکتي اثر گذار در شفاف سازي ديدگاههاي جمهوري اسلامي ايران نسبت به مسائل جهاني است.

وي تصريح کرد: هر چه قدر ما با افکار عمومي دنيا ارتباط برقرار کنيم به همان اندازه در شفاف سازي ديدگاه‌هايمان و ابهام زدايي از اذهان عمومي مي‌توانيم موفق‌تر گام برداريم.

اين کارشناس مسائل سياست خارجي گفت: امروزه ديپلماسي عمومي نقش بسيار بسزايي در محاسبات بين‌المللي دارد که نقش مردم جهان در آن بسيار برجسته است.

دادشپور خاطر نشان کرد: کنفرانس‌ها يا مجامعي نظير سازمان ملل متحد که هر ساله برگزار مي‌شود فرصت بي نظير و کم هزينه را در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار مي‌دهد تا اظهارات خود را بيان کنند.

عضو شوراي کانون دانشگاهيان ايران تصريح کرد: برخوردها و پاسخ‌هاي هوشمندانه در اين ديدار و مصاحبه‌ها فرصتي در جهت روشنگري و آگاه سازي مردم است.

وي يادآور شد: سياستمداران آمريکايي معمولا براساس يک سري سياست مشخص در برخورد با جمهوري اسلامي رفتار مي‌کنند، شکستن و رمزگشايي اين استراتژي براي افکار عمومي آمريکا موضوعي است که رئيس جمهور کشورمان مي‌تواند در اين نشست‌ها از عهده‌اش به خوبي برآيد.

داداش پور تصريح کرد: آگاه سازي ملت آمريکا از استراتژي دولتشان باعث مي‌شود تا دولت خود را به خاطر حرکات مذبوحانه در عرصه سياست خارجي تحت فشار قرار دهند.

انتهاي پيام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.