سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

مدیریت بیماری جاروک جادوگر

باغهای لیمو ترش مبتلا به بیماری جاروک در استان مدیریت میشود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: تا پایان امسال بالغ بر دوهزارپانصد هکتار دیگر از باغ های لیمو ترش آلوده به بیماری جاروک در این استان حذف و جایگزین می شود.

طهماسب غلام پور گفت:برای مقابله با این بیماری مدیریت در چهار هزار هکتار از باغ‌های زیر 50 درصد آلودگی در حال اجرا و دو هزار پانصدهکتار از باغ‌های آلوده بالای 50 درصد حذف که عملیات حذف ومدیریت آن کاملا رایگان میباشد.

غلام پور با بیان اینکه جایگزین این باغ های امحا شده نخیلات ،نباتات گرمسیری ومرکبات جایگزین است افزود: اقدامات اصلاحی در باغ‌های آلوده شامل شناسایی وردیابی درختان آلوده، تغذیه، هرس و حذف درختان آلوده، کنترل شیمیایی، جایگزیني باغ‌های آلوده و فعالیتهای آموزشی و ترویجی از برنامه‌های مدیریت باغ‌های لیموترش است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: بیش از 10هزار هکتار از باغ‌های لیموترش هرمزگان 50 درصد آلوده به این بیماری است

وی افزود: با وجود بیماری جاروک جادوگر، هرمزگان همچنان رتبه نخست تولید لیموترش کشور را دارد و این نشان از اهمیت اقتصادی این محصول در استان می باشد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.