سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری طرح ملی سیستم های حمل و نقل هوشمند

بحث معماری و تبیین استاندارد ها و هماهنگی سیستم های حمل و نقل کشور به طور کلی به دانشگاه صنعتی امیر کبیر واگذار شده است.

دکتر سید مهدی تشکر هاشمی، رئیس پژوهشکده حمل و نقل و سیستم های هوشمند دانشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان این که سیستم های حمل و نقل هوشمند از سال 1990 به طور جدی در دنیا مطرح شده است به خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، بیان داشت: حل مساله ترافیک ، ایمنی و کنترل و مدیریت آن تنها با ساختن راه ها و بزرگراه ها امکان پذیر نیست و توجه متخصصان امر ترافیک به این معطوف شده که تکنولوژی فناوری اطلاعات الکترونیک و مخابرات نیز در این زمینه استفاده کنند.


وی افزود: کاربرد های عمده سیستم های حمل و نقل هوشمند را می توان در کنترل و مدیریت ترافیک و هم چنین ایمنی مشاهده کرد که در ایران از امکانات این سیستم ها به سرعت در شهرها، جاده ها و کلانشهرها استفاده شده است.

دکتر تشکر کاربرد سیستم های هوشمند و استفاده از آنها را هر روز در حال توسعه دانست و گفت: با توجه به توسعه روز افزون این سیستم ها اما معماری منظمی در آنها دیده نمی شود لذا باید ارتباط هماهنگ و منسجمی بین آن ها ایجاد کرد.

رئیس پژوهشکده حمل و نقل و سیستم های هوشمند دانشگاه صنعتی امیر کبیر واگذاری طرح کلان ملی سیستم های هوشمند را به این دانشگاه بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: طرح های ملی هنگامی که به دانشگاه واگذار می شوند یک مرکزیتی پیدا می کند تا دانشگاه روی آن به طور همیشگی  و پیوسته کارکرده و پیشرفت و تحقیقات را به روی آن ادامه دهد.

* سیستم های هوشمند حمل و نقل تعیین کننده نیازهای فعلی جامعه است

در ادامه تشکری با اشاره به این که طرح ملی حمل و نقل و سیستم های هوشمند تعیین می کند که توسعه جامعه به چه سمتی باید باشد خاطر نشان کرد: اهمیت این طرح کلان ملی به گونه ای است که ارتباط کامل و تجمیع شده ای بین سیستم های مختلف که در یک جا جمع شده اند ایجاد کرده و مؤلفه های اصلی ، هماهنگی و استاندارد ها و ارتباطات بین سیستم ها را مشخص می کند.

وی سیستم های کنترل سرعت، ترافیک ، چراغ های راهنمایی و طرح کنترل محدوده ترافیک در تهران را از جمله طرح های پیشرفته ای دانست که چند شهر مهم دنیا از جمله لندن آن را اجرا می کنند.

تشکری در خصوص خروجی های این طرح کلان ملی اذعان داشت: در کوتاه و دراز مدت خروجی های متناسبی خواهیم داشت و دائماً استاندارد ها را کنترل و بروز رسانی می کنیم که اولین نتیجه این طرح تدوین یک سند ملی سیستم های هوشمند حمل و نقل خواهد بود.

 رئیس پژوهشکده حمل و نقل و سیستم های هوشمند دانشگاه صنعتی امیر کبیر یادآؤر شد: مهم ترین مساله ، در حال حاضر تصادفات جاده ای است لذا یکی از محورهای اساسی این طرح کلان ملی باید در جهت کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری باشد./ح
برچسب ها: سیستم ، هوشمند ، جمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.