سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

ایجاد چهار بازارچه مرزی در سیستان و بلوچستان

معاون برنامه ریزی استاندار سیستان و بلوچستان از راه اندازی چهار بازارچه جدید مرزی در شهرستان های زهك، خاش، سراوان و مهرستان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ، رجبعلی شیخ زاده در پنجمین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود 9 بازارچه مرزی در استان گفت: ایجاد بازارچه های جدید از مصوبات سفر سوم رییس جمهوری به استان بوده است.
وی افزود: گسترش بازارچه های مرزی در توسعه مبادلات كالا بین سیستان و بلوچستان و كشورهای همسایه و اشتغال زایی برای مرزنشینان بسیار حایز اهمیت است كه دولت بر تحقق این مساله تاكید دارد.
وی بیان كرد: تامین امكانات و تكمیل تاسیسات زیربنایی، تعیین مكان مناسب برای احداث بازارچه ها به منظور سهولت تردد مرزنشینان و انجام آسان مبادلات مرزی در سیستان و بلوچستان ضروری است كه باید دستگاههای اجرایی مربوطه اقدامات و پیگیریهای لازم را در ان زمینه انجام دهند.
معاون استاندار با اشاره به خدمات دولت برای تسهیل فعالیتهای اقتصادی مرزنشینان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس مصوبه اخیر هیأت وزیران، سرپرستان خانواری كه در شعاع 20 كیلومتری مرز ساكن هستند می توانند با دریافت كارت مبادلات مرزی نسبت به واردات كالای مورد نیاز خود از بازارچه ها به میزان 20 میلیون ریال در ماه اقدام كنند.
شیخ زاده از مسوولان مربوطه خواست هر چه سریعتر اقدامات لازم را برای تهیه فهرست افراد واجد الشرایط و صدور كارت مبادلات مرزی برای آنان انجام دهند. /س

برچسب ها: ایجاد ، بازارچه ، مرزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.