سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

وجود 5پایانه مرزی جاده ای دراذربایجان غربی

مدیرکل حمل ونقل وپایانه های اذربایجان غربی گفت:پنج پایانه مرزی جاده ای دراستان فعالیت می کنند

بابک طالبی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفت:یک مرز ریلی و یک مرز هوایی جایگاه ویژه‌ای در صادرات و واردات کشور ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه پایانه مرزی بازرگان نیز به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در این زمینه تلقی می‌شود، تصریح کرد: این پایانه مرزی بزرگ‌ترین مرز جاده‌ای کشور و مهم‌ترین جاده وصل ایران به اروپا است که در آذربایجان غربی واقع شده است.

طالبی با اشاره به قرارگیری چهار کریدور بین‌المللی در آذربایجان غربی، افزود: آذربایجان غربی با قرارگیری در مسیر چهار کریدور بین‌المللی ترانزیتی از استان‌های مستعد ترانزیت کالای کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به واردات بیش از 54 درصد کل واردات زمینی کشور از پایانه مرزی بازرگان، گفت: کسب رتبه برتر حمل و نقل مسافر، کسب رتبه نخست واردات کالا و کسب رتبه سوم ترانزیت جاده‌ای توسط گمرک بازرگان دلیل دیگری بر اهمیت آذربایجان غربی در زمینه ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی ادامه داد: از سال‌های گذشته در صدد افزایش پایانه‌های مرزی و همچنین گسترش خدمات‌دهی این اماکن به عنوان یکی از عناصر اصلی پیشرفت کشور هستیم چراکه این مرزها به دلیل همسایگی با کشورهای دیگر، مسیر ترانزیتی ایران و اروپا محسوب می‌شوند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.