سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکم دستگیری رئیس گوگل در برزيل صادر شد

دادگاهي در برزيل روز سه شنبه حکم دستگیری رئیس‌ گوگل در این کشور را به خاطر انتشار یک فیلم موهن به کاندیداتور انتخابات آتی شهرداری‌های برزیل در یوتیوب صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس، این دادگاه اعلام کرد  گوگل قوانین انتخاباتی برزیل را نقض کرده چرا که محتوای این فیلم به گفته دادگاه، نسبت به کاندید سمت شهرداری شهری در غرب برزیل توهین آمیز است.
از سوي ديگر دادگاهي در برزيل از گوگل خواست فيلم ضد اسلامي را از يوتيوب بردارد.  
دادگاهي در ايالت سائو پائولو برزيل روز سه شنبه به شرکت گوگل دستور داد ويديو ضد اسلامي بيگناهي مسلمانان را که اعتراضات گسترده و کشته شدن چند نفر را در کشورهاي اسلامي به دنبال داشت، از پايگاه اينترنتي يوتيوب بر دارد.
گيلسون دلگادو قاضي اين دادگاه اعلام کرد يوتيوب ده روز فرصت دارد اين حکم را اجرا کند در غير اين صورت به پرداخت جريمه محکوم خواهد شد.
اين قاضي راي به نفع اتحاديه ملي سازمان هاي اسلامي داد که در برزيل عليه شرکت گوگل شکايت کرده بود.
وي در اين حکم از "راه حل دشوار" براي مناقشه بين « رابطه ميان آزادي بيان و ضرورت حمايت از افراد و گروه هاي انساني در برابر تظاهرات تحريک کننده تبعيض ديني » سخن گفت.
قاضي دلگادو در همين حال درخواست ديگر اتحاديه ملي سازمان هاي اسلامي را مبني بر اعمال کنترل براي جلوگيري از انتشار دوباره چنين ويديوهايي در يوتيوب رد کرد.
يک قاضي آمريکايي هفته گذشته درخواست يکي از بازيگران اين فيلم بحث انگيز را مبني بر ممنوع شدن ادامه نمايش اين ويديو در آمريکا رد کرد.
برچسب ها: گوگل ، برزیل ، یوتیوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.