سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير امور خارجه انگليس؛

راه حلي براي مساله پناهندگي آسانژ نداريم

ويليام هيگ ، روز سه شنبه اعلام کرد کشورش و اکوادور براي حل و فصل اختلاف قضايي- ديپلماتيک در خصوص پناهندگي جوليان آسانژ، بنيان گذار ويکيليکس هيچ راه حلي ندارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ،  هيگ در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک که آسانژ نيز قرار است روز چهارشنبه از طريق ويديو کنفرانس در آن سخنراني کند، صحبت مي کرد.
اين سخنراني که هدف آن ديپلمات ها و مطبوعات است، توسط دولت اکوادور سازماندهي شده است. جوليان آسانژ، فعال اينترنتي چهل و يک ساله استراليايي، از سه ماه پيش به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده و کيتو با اعطاي پناهندگي سياسي به وي موافقت کرده است.
وزير امور خارجه انگليس در گفتگو با روزنامه نگاران در سازمان ملل متحد گفت در ماه اوت با لنين مورنو، معاون رئيس جمهور اکوادور درباره موضوع آسانژ گفتگو کرده است و مذاکرات ادامه دارد.
هيگ افزود « اما من از زماني که اين ديدار انجام گرفته است هيچ نشانه اي از پيشرفت در آن مشاهده نمي کنم. موضع انگليس اين است که قانون محترم شمرده شود. موضع ما تغييري نکرده است و امکان دارد به همين نحو ادامه يابد ».
هيگ قرار است روز پنجشنبه با ريکاردو پاتينو، همتاي اکوادوري خود در سازمان ملل ديدار کند.
پاتينو هفته گذشته پيشنهاد کرده بود آسانژ تحت حمايت کيتو از لندن به سوئد انتقال يابد و در آنجا درباره اتهامي که به وي وارد مي شود و او آن را تکذيب مي کند، تحت بازجويي قرار گيرد.
 وزير امور خارجه انگليس اعلام کرد در حال حاضر براي اين پيشنهاد هيچ پاسخي ندارد و ياد آور شد که لندن مجبور است آسانژ را به سوئد مسترد کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.