سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی واکنش به حرکت توهین آمیز فیلم موهن آمریکایی و نشریه فرانسوی؛

اعتراف بی‌بی‌سی به وقوع «بیداری اسلامی»

به دنبال واکنش گسترده مسلمانان در کشورهای تازه انقلاب کرده منطقه نسبت به کاریکاتور توهین آمیز نشریه فرانسوی و فیلم موهن آمریکایی، بی بی سی در تحلیلی به ماهیت اسلامی انقلاب های منطقه اعتراف کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از دیده بان، به دنبال واکنش گسترده مسلمانان در کشورهای تازه انقلاب کرده منطقه نسبت به کاریکاتور توهین آمیز نشریه فرانسوی و فیلم موهن آمریکایی، بی بی سی در تحلیلی به ماهیت اسلامی انقلاب های منطقه اعتراف کرد.

به گزارش موسسه راهبردی دیده بان، در مقاله تحلیلی که در سایت بی بی سی، رسانه دولتی انگلستان منتشر شد ضمن اشاره به واکنش های گسترده به اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی و فیلم موهن آمریکایی این اتفاق را به نوعی ضمنی اثبات اسلامی بودن انقلاب های منطقه دانست.

 

در این مقاله به صحبت های مقام معظم رهبری به عنوان کسی که پیوسته از واژه بیداری اسلامی برای انقلاب های منطقه استفاده می کند اشاره شده و این اتفاق را دلیلی بر صحت گفته ایشان دانسته است.

در ادامه این مقاله اضافه شده است که واکنش ها به توهین های اخیر فرصتی را در اختیار حامیان رهبر ایران قرار داده که دیدگاه های خود را در خصوص ماهیت اسلامی خیزش های منطقه اثبات کند.

همچنین در این مقاله تلویحاً اشاره شده که با توجه به صحبتهای رهبر ایران که توهین به مقدسات اسلامی را یک توطئه صهیونیستی و آمریکایی می داند، این اتفاق فرصتی به ایران داده تا مردم ملت های تازه انقلاب کرده را با دیدگاه های خود نسبت به آمریکا و اسرائیل همراه کند.

گفتنی است در پی حرکت توهین آمیز نشریه فرانسوی موجی از اعتراضات و واکنش های ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی در منطقه راه افتاده که به موج دوم بیداری اسلامی تعبیر می شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.