سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارلمان اسپانیا امشب محاصره شد؛ قلب سیاستمداران اروپا ایستاد +عکس

در اين راهپيمايي اعتراض آميز بزرگ كه معترضان نام آن را «پارلمان را محاصره كنيد» گذاشته بودند، راهپيمايان براي نشان دادن اعتراض خود مي خواستند ساختمان پارلمان اسپانيا را به محاصره خود در آورند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، علی رغم وعده های اتحادیه اروپا و قول های دولت، بیکاری در اسپانیا نیز بیداد می کند و بر اثر بحران اقتصادی چهار ساله اخیر، بیش از پنج میلیون و 700 هزار نفر که بیش از نیمی از آنان جوانان هستند، شغل خود را از دست داده اند.

به همین دلیل، هزاران معترض به سياست هاي اقتصادي دولت اسپانيا امشب به وقت تهران به سوي پارلمان اين كشور حرکت کرده و با محاصره قوه مقننه، فرايند قانوني تازه اي را در رابطه با بحران اقتصادي در كشورشان را خواستار شدند.

در اين راهپيمايي اعتراض آميز بزرگ كه معترضان نام آن را «پارلمان را محاصره كنيد» گذاشته بودند، راهپيمايان براي نشان دادن اعتراض خود مي خواستند ساختمان پارلمان اسپانيا را به محاصره خود در آورند ولي برنامه اي براي تسخير اين ساختمان نداشتند.



تجمع کنندگان از ساعتها قبل از چند میدان اصلی مادرید بسوی کنگره به حرکت درآمده و در میدان نپتون و میدان سول که به خیابان کنگره منتهی می شود، با سد پلیس مواجه شدند. بیش از 1500 مامور پلیس که بسیاری از آنان مجهز به تجهیزات ضد شورش هستند، از ساعتها پیش در ورودیهای ˈلس کورتسˈ، خیابان اصلی کنگره نمایندگان اسپانیا و اطراف ساختمان آن، مستقر شده و با گذاشتن موانع فلزی، مسیر حرکت تظاهرکنندگان را مسدود کردند.


سیاستمداران مقصرند، اسپانیا به فروش می رسد، دموکراسی واقعی، حالا، دولت، استعفا از جمله مطالبی بوده که بنا بر اعلام خبرنگاران حاضر در این تظاهرات روی پلاکاردهای تظاهرات کنندگان نوشته شده است.

در حالی که دولت با مجوز برگزاری تجمع در برابر کنگره موافقت نکرده است، اما معترضان می گویند قصد دارند در حرکتی نمادین با محاصره مرکز قانونگذاری اسپانیا اعلام کنند که نمایندگان آنها به جای حل مشکلات مردم، به منافع بانکها می اندیشند و به دلیل تسلیم شدن در برابر راهکارهای ارایه شده از سوی نهادهای اتحادیه اروپا و کشورهایی نظیر آلمان، عملا استقلال کشورشان را به دیگران فروخته اند.

افزایش شدید هزینه های تحصیلی و کاهش شدید بودجه مدارس و دانشگاهها از مشکلاتی است که در سال جاری مردم اسپانیا با آن مواجهند و به همین دلیل، بارها در اعتراض به آن تظاهرات کرده اند.



پلیس تاکنون همه کسانی را که قصد داشتند با عبور از نرده های آهنی، بسوی کنگره یورش ببرند، دستگیر کرده و همین امر، تنش و هیجان تظاهرات را بالا برده بود . همچنین چندتن از تظاهرات کنندگان بر اثر برخورد خشن پلیس زخمی شده بودند که توسط امدادگران مداوا شدند.

رسانه های مستقل منطقه معتقدند این حرکت هزاران نفری که منسجم تر و جدی تر از جنبش سال گذشته مردم آمریکا با عنوان اشغال وال استریت است، باعث ترس و وحشت سیاستمداران اروپایی شده و انها از تداوم این وضعیت نگران هستند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.