سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلایی که سریالهای ترکیه‌ای بر سر «کیان خانواده» آورده‌اند

تاثیرات مخرب فرهنگی این سریالها و نیز تناقض محتوایی آنها با واقعیت های جامعه ترکیه موضوعی است که در توسط کارشناسان فرهنگی و اجتماعی کشور بارها به آن پرداخته شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سریال های ترکیه ای این روزها به میهمان تازه سفره سرگرمی بینندگان شبکه های ماهواره ای تبدیل شده است؛ سریال هایی با حضور بازیگران جوان و خوش چهره، دکورهایی جذاب و رنگارنگ و داستان هایی که لحظه ای هوش و عقل مخاطب را به حال خود رها نمی کند و گاه چندین ماه بی وقفه مخاطب را در ساعتی مشخص پای صفحه تلویزیون می نشاند تا تصاویری دلربا از کشور ترکیه را مقابل چشمان او به نمایش بگذارد.

موج فراگیر پخش این سریال ها در سال های اخیر و تاثیرات مخرب فرهنگی آنها و نیز تناقض محتوایی آنها با واقعیت های جامعه ترکیه موضوعی است که در توسط کارشناسان فرهنگی و اجتماعی کشور بارها به آن پرداخته شده است.

اکنون نیز منابع خبری ترکیه روز سه شنبه به نقل از سازمان آمار این کشور اعلام کردند، طلاق یکی از مهم ترین معضلات اجتماعی ترکیه است که تهدیدی جدی برای این کشور محسوب می شود. کارشناسان امور اجتماعی یکی از عوامل موثر در افزایش طلاق در این کشور را ساخت سریال های غیر اختلاقی عنوان کردند.

طبق آمار ارائه شده توسط سازمان آمار ترکیه، در چهار ماه اول سال 2012 میزان طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل در این کشور 5،8 درصد افزایش داشته است. کارشناسان معتقدند یکی از مهم ترین عوامل افزایش طلاق در ترکیه، ساخت سریال های غیر اخلاقی در این کشور است چرا که این سریال ها درصد مشروعیت بخشیدن به روابط خارج از خانواده می باشند.

این در حالی است که برخی شبکه های فارسی زبان بی توجه به چنین هشدارهایی، به پخش چندین ساعته این سریالهای مخرب می پردازند و برخی خانواده های ایرانی نیز این تبعات را تا زمانی که در محیط زندگی خودشان مشاهده نکنند، باور نمی کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.