سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني در افتتاحيه آموزه دفاع مقدس:

توليد کليد اقتصاد مقاومتي است/مديريت صحيح علاج وضعيت کشور است

رئيس مجلس شوراي اسلامي توليد را کليد اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: با مديريت صحيح مي‌توان با فشارهاي اقتصادي دشمنان مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي که در عصر امروز در مراسم افتتاحيه باغ موزه دفاع مقدس سخنراني مي کرد ضمن گراميداشت هفته کرامت گفت: قطعا اين روزها روح امام رضا (ع) به دليل اهانت به ساحت مقدس جد بزرگوارشان حضرت محمد(ص) مکدر است و قطعا آمريکا ادب خواهد شد. چرا که با بد کسي افتاده و نمي‌تواند توهين کرده و فرار کند و ما هم از اين موضوع ناراحت هستيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود گفت: 20 سال است که منتظر افتتاح باغ موزه دفاع مقدس هستيم و خوشحاليم که افتتاح شد ولي با تاخيري که داشت با سليقه و تکنيک انجام شده است.

وي در ادامه گفت: کار ارزشمندي در باغ موزه دفاع مقدس انجام شده و دفاع مقدس به زيبايي در اين باغ موزه متجلي شده و باعث ايجاد بصيرت در جامعه خواهد شد.

وي با بيان اينکه هر ملتي در تاريخ خود رويداد مهمي دارد که نسبت به آن ارزش قائل بوده و آن را انعکاس مي‌دهد گفت: ايران اسلامي نيز حوادث بزرگي همچون نهضت مشروطه، ملي‌شدن صنعت نفت، حوادث تلخي مثل 28 مرداد و کودتا را داشته است ولي دفاع مقدس از جنس ديگري است.

منتخب مردم قم در خانه ملت گفت: دفاع مقدس صرفا روايت تاريخي از رشادت‌ها نيست، بلکه جنس آن شهادت و ترويج روحيه جهاد است و جهاد نيز به معني لشگر کشي نبوده و بلکه چيزي هست که روح و حيات به انسان و جامعه مي بخشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: ملتي مي‌تواند سرافراز باشد که روحيه جهاد داشته و اهل جهاد باشد که البته موضع دفاع مقدس هم اين خصلت را داشته و اميدواريم يک حياتي به انسان جاري کند.

وي گفت: نبايد اين گونه فکر شود که در حال حاضر جنگ نيست پس نيازي به روحيه جهادي هم نيست، بلکه بايد براي زنده ماندن و سربلند زندگي کردن نيز جهادداشته باشيم.

لاريجاني افزود: به خاطر دارم بعد از حادثه يازدهم سپتامبر يک سري از موجودات سياسي جهان جمع شدند و بر آن شدند تا فرهنگ جهاد را از کتاب‌هاي آموزشي کشورهاي مسلمان حذف کرده و يک ساختار ديني کم خاصيت يا به تعبير حضرت امام اسلام آمريکايي به جاي آن بگمارند.

لاريجاني تصريح کرد: برخي حکام غربي خود فروخته زير سلطه آمريکا مسلمانان را مجبور به کشف حجاب مي کردند چرا که به عنصر عزت مند جهاد پي برده بودند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به تحولات منطقه‌اي اشاره کرد و گفت: امروز دنيا دچار يک تحولاتي شده و بايد تحولات را به خوبي بشناسيم.

وي افزود: يک زماني باد نخوت در سينه آمريکا وزيدن گرفته و فکر مي کرد قدرت تک دنياست که البته برخي کشورهاي بزرگ نيز در اين امر دخيل بودند ولي در حال حاضر شرايط فرق کرده و موقعيت به گونه ديگري است.

لاريجاني تصريح کرد: در شرايط فعلي کمتر کسي است که در عرصه بين‌المللي اهل سياست بوده و جهان تک قطبي را بپذيرد و ما اين موضوع را در خصوص روسيه و چين نيز مي بينيم.

رئيس قوه مقننه تاکيد کرد: به جد مي توان گفت عاملي که باعث شد ديوار تک قطبي بودن برخي کشورها در دنيا بشکند جمهوري اسلامي ايران بود که هزينه زيادي نيز پرداخت کرد.

عضو شوراي عالي امنيت ملي در ادامه خاطر نشان کرد: يکي از قطب‌هاي مهم و تاثير گذار در دنيا گروه مقاومت هستند که قدرت و شرافت آن‌ها به برخي از کشورهاي مدعي دموکراسي مي‌چربد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به صحنه داخلي کشور اشاره کرد و گفت: در شرايط فعلي ما به نحو ديگري به نقطه مقاومت نياز داريم و دشمنان ما با تمام فشار به ايران در صدد هستند تا مشکلاتي را به وجود بياورند.

وي گفت: برخي زياده خواهي هاي دشمنان و درشت گويي هاي آنان را نبايد جدي گرفت ولي تاثير  فشار اقتصادي غرب ملموس است .

لاريجاني در ادامه به منويات مقام معظم رهبري در خصوص جهاد مقاومتي اشاره کرد و گفت: اگر کسي در اين مورد ترديد کند قطعا درک درستي از شرايط موجود ندارد و کساني که کاهلي کنند درک درستي از حکومت داري ندارند و کساني که درصددند گام مهمي بردارند بايد اهل مقاومت باشند.

رئيس قوه مقننه با بيان اينکه در گذشته نيز شاهد اين گونه فشارها از طرف دشمن بوديم اظهار داشت: برخي آدرس غلطي به غرب مي‌دهند و برخي مشکلات مديريتي را تبعات اين فشارها مي‌ادند که دشمنان نيز آدرس غلط را جدي گرفته و درصدد اعمال فشار هستند ولي مي‌خواهند انجام دهند ولي ماموريت ما چيز ديگري است.

منتخب قم گفت: اگر مقوله فشار غرب را مهمترين مسئله کشور بپذيريم بايد همه سياست مداران روحيه مقاومت داشته باشند .

وي گفت: بايد به توليد نگاه ويژه شود و برخي ها فکر مي کنند با 4 تا تصميم مي توانند کشور را دچار مشکل کنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينکه کشور ما از لحاظ توليد ناخالصي ها در وضعيت خوبي است گفت: اگر قدرت خريد را برابر در نظر بگيريم توليد ناخالصي ما نزديک به هزار ميليارد دلار است که ظرفيت بسيار خوبي به شمار  مي‌رود که اگر درست مديريت شود نتيجه موثري خواهد داشت.

لاريجاني گفت: يکي ديگر از مشکلات ما رشد نقدينگي در کشور است چرا که در عرض چند سال گذشته ميزان نقدينگي ما از 65000 ميليارد تومان به 400 هزار ميليارد تومان رسيده است.

وي گفت: اگر شرايط توليد فراهم بود و نقدينگي به اين صورت سرگردان نبود وضعيت بهتر از اين مي‌شد ولي تا زماني که نقدينگي به سمت توليد نرود و شناور باشد مشکل به همين شکل وجود خواهد داشت.


رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: علاج درد در اين است که اقتصاد مقاومتي داشته باشيم و مرجع تورم نيز همين موضوع است ولي بايد دانست که وضعيت کشور علاج پذير است.

رئيس قوه مقننه در بخش ديگري از سخنان خود به بحث سوريه اشاره کرد و گفت: امروز برخي کشورها با عنوان اصلاحات در سوريه در حال بر هم زدن اوضاع داخل کشور هستند.

وي گفت: ما هم معتقد به اصلاحات دموکراتيک در سوريه هستيم، ولي با آرپي‌جي نمي‌توان چنين کاري انجام داد و برخي کشورها بويي از دموکراتيک نبرده‌اند و وقتي حرف از دموکراتيک مي‌زنند خيلي چندش آور است.

وي گفت: آمريکا و اسرائيل فشار به مقاومت و فشار اقتصادي به ايران را دو اهرم فشار در نظر گرفته‌اند و بايد روحيه مقاومتي در کشور و منطقه افزوده شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان با بيان اينکه کليد اقتصاد مقاومتي توليد است گفت: ايران از نظر وضعيت استراتژيک در جايگاه مناسبي بوده و کشوري است دارنده نفت، گاز و نيروي متخصص و جمعيت زياد و تجربه ارزشمند جهادي که مي‌تواند با اين آيتم‌ها و مديريت صحيح به پيشرفت خود ادامه دهد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.