سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرداد

بررسي راهکارهاي تبيين بسته سياستي جمعيتي در رسانه ملي

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تدوین بسته سیاستی جمعیتی در این شورا و آغاز همکاری با بخش‌های مختلف برای بررسی نهایی و اجرای این سیاست‌ها در کشور خبرداد.

به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران، محمد‌رضا مخبر دزفولی پس از نشست با رئیس و معاونان سازمان صدا و سیما، افزود: این بسته سیاستی با بررسی تحولات جمعیتی و آسیب ها و مسائل مختلف ناشی از کاهش جمعیت تهیه شده است و راه‌های مناسبی برای حل مسائل موجود و ازمیان بردن آسیب‌های ناشی از کاهش جمعیت در این بسته پیشنهاد شده است.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: در بسته سیاستی تدوین شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی، موارد مختلفی چون مواظبت‌های لازم برای گرم نگه‌داشتن کانون خانواده، آموزش‌ها، حمایت‌ها و مشوق‌هایی برای ازدواج، فرزند آوری و خانم‌های خانه‌دار که مسئولیت پرورش فرزندان را برعهده دارند در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از این راهبردها با همکاری دولت قابل اجراست، گفت: از طریق مجلس شورای اسلامی موضوع را پیگیری می‌کنیم تا در زمینه عوامل و مواردی که نیاز به قانون داریم کار مناسب انجام شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حرکت جامعه به سمت سالمندی، تصريح کرد: نرخ موالید ما در سال 65 ، 6 و 4 دهم بود و باید در سال 90 به رقم چهار فزرند در هر خانواده می‌رسیدیم ولی این رقم در سال 71 محقق شد و پارسال نرخ موالید کشور به کمتر از عدد دو و زیر نرخ جانشینی رسید.

مخبر دزفولی با تأکید براینکه رشد معمول جمعیت کشور باید در منطق مناسب زمانی استمرار یابد و حداقل محفوظ بماند، افزود: جمعیت کشور می‌تواند نماد اقتدار و خالقیت باشد و ما به جمعیت جوان به عنوان نیروی کار، تولید و خلاقیت نیاز داریم و مهمترین عامل کارهای علمی انجام شده در سال‌های گذشته و بیشترین نخبگان ما جوانان هستند و باید بدانیم اگر جمعیت کشور با همین روند پیر شود در سال‌های آینده ممکن است با افزایش سالمندان و کاهش جوانان روبرو شویم.

براساس اين خبر به نقل از واحد مرکزي خبر؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به جلسه امروز خود با رئیس و معاونان سازمان صدا و سیما گفت: در این جلسه مطالعات جمعیتی و سیاست‌های تدوین شده در این باره بخصوص از منظر رسانه ملی بیان و وضع کشور با شرایط جهانی و دیگر کشورها مقایسه شد.

مخبر دزفولی افزود: در این جلسه پیشنهادهایی مطرح و قرار شد با حضور دانشمندان، نخبگان و متخصصان امر،‌ آثار مثبت افزایش جمعیت و مسائل مرتبط با این موضوع بررسی و بهینه به مردم انتقال داده شود.

وی گفت: جهت گیری اصلی ما توقف کاهش نرخ باروری و رسیدن به حد ثبات در مسائل جمعیتی است و از ابزارهایی چون فیلم‌های تبلیغاتی، بحث‌های کفتگو محور یا موضوع‌ها و برنامه‌های مختلف می‌توانیم در این زمینه کمک بگیریم.

مخبر دزفولي افزود: در بخش مربوط به فرهنگ سازی که از بخش‌های اساسی این بسته سیاستی است، صدا و سیما و روحانیت می‌توانند کمک کنند و باید با شیب مناسب، تدریجی وخردمندان در مسیر تحقق مصالح ملی در زمینه موضوع جمعیت حرکت کنیم .

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان کرد: قرار است نشست‌های تخصصی با شبکه‌های مختلف و مدیران بخش‌های مختلف سازمان صدا و سیما داشته باشیم و با معرفی کارشناسان و متخصصانی از حوزه و دانشگاه که دراین باره با شورای عالی انقلاب فرهنگی همکاری کردند، این موضوع بهتر بیان شود.

"انتهاي پيام"/پ3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.