سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگيري كلاهبردار 3 ميلياردي در اصفهان

فردي كه با ارائه چك جعلي اقدام به خريد بيش از سه ميليارد ريال اجناس و لوازم خانگي از صنوف مختلف كرده بود توسط ماموران پليس استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

  به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران از  پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين حسين زاده" رييس پليس آگاهي استان اصفهان در اين باره اظهار داشت:در پي دستگير فردي به نام"رضا-خ"توسط ماموران پليس مركز استان به اتهام ايجاد مزاحمت،در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد اين متهم از سوي مراجع قضايي و انتظامي شهرستان اهواز به اتهام كلاهبرداري تحت تعقيقب مي باشد،به همين جهت رسيدگي به اين پرونده به پليس اگاهي استان ارجاع داده شد.
وي افزود: با اقدامات ويژه پليس آگاهي اصفهان و با استعلاماتي كه در اين خصوص از پليس آگاهي اهواز صورت گرفت مشخص شد كه "رضا" متهم پرونده چندي پيش با فردي از اهالي اهواز طرح دوستي ريخته پس از آنكه اعتماد او را جلب كرد با وعده شروع فعاليت مشتركشان در بازار اهواز او را به افتتاح حساب جاري ترغيب مي كند.
 اين مقام انتظامي بيان داشت:وي كه فردي ساده بود فريب اين كلاهبردار را مي خورد و پس از اينكه دسته چكش را از بانك مي گيرد مغازه اي اجاره كرده و مدتي با هم كار مي كنند. "رضا" كه از ابتداي آشنايي با دوستش نقشه كلاهبرداري در سر مي پروراند سرانجام توانست با فريب و نيرنگ دسته چك را از وي بگيرد.پس از مدتي بدون اطلاع او اقدام به خريد بي رويه اجناس و لوزام خانگي مي كند و خود را نيز به هويت او معرفي مي كند و با جعل امضايش چك ها را به فروشندگان ارائه مي دهد.
اين مقام مسئول در ادامه عنوان كرد: كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري اصفهان با اقدامات ويژه پليسي خود 185 فقره چك را از بانك دريافت مي كنند كه تمامي آنها ضمن جعل امضاء به فروشندگان داده شده بود.
سرهنگ حسين زاده با بيان اينكه اين كلاهبردار بزرگ توانسته بود تنها از شش نفر مبلغي بالغ بر سه ميليارد ريال كلاهبرداري كند گفت:در اين خصوص پرونده تشكيل و متهم جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي تحويل داده شده است.
رييس پليس آگاهي استان اصفهان در پايان با بيان اينكه دسته چك يك مدرك شخصي است و بايد هر فرد از مدارك شخصي خود به خوبي محافظت نمايد گفت: مردم بايد مراقب باشند و به بهانه اعتماد دسته چك و مدارك شخصي خود را در اختيار افراد ديگر قرار ندهند زيرا با اين كار نه تنها زمينه سوء استفاده و جرم توسط آنان فراهم مي شود بلكه به نوعي پاي خود آنان هم به عنوان مشاركت در جرم باز مي شود./ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.