سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

برداشت گردو در بافت در حال انجام است

برداشت گردو هر ساله از ابتدای شهریور آغاز و تا پایان مهر ادامه می یابد

کشاورزان و گردوکاران این شهرستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان با ابراز رضایت از محصول تولیدی امسال ، راه اندازی و استفاده از امکانات جدید و مدرن برای کاشت ، داشت و برداشت این محصول اقتصادی را خواستار شدند .

نبود صنایع فرآوری و تبدیلی ، صنایع جنبی و استفاده کامل از مُشتقّات این محصول ، نحوه برداشت و نبود نیروی انسانی کافی ، تجمع حجم زباله های حاصل از برداشت هر ساله این محصول از دیگر مشکلات کشاورزان در زمان برداشت است .

مدیر جهاد کشاورزی بافت نیز در این گفتگو پیش بینی کرد امسال با وجود سرمازدگی ابتدای سال و کاهش سه هزار تنی محصول در مقایسه با سالهای قبل ، میزان تولید بیش از 9 هزار تن باشد .

  نخعی ایجاد صنایع تبدیلی ، جمع آوری و استفاده از پوست سخت و سبز گردو ، راه اندازی کارگاه های فرآوری و بسته بندی مغز را از جمله اقدامات در دست انجام عنوان کرد . آقای پورچنگیز کارشناس باغبانی نیز استفاده از دستگاه های پوست کنی گردو را در کاهش زمان موثر خواند و گفت : تاکنون 50 درصد روستاهای شهرستان به این فنآوری نوین مجهز شده اند و عملیات پوست کنی در بیشتر نقاطی که تولید عمده و انبوه دارند با این دستگاه انجام می شود .

  شمس الدینی کارشناس تغذیه نیز افزایش ضریب هوش ، کاهش خطرات حملات قلبی ، درمان سرطان ، کاهش فشار خون و از بین بردن سنگ صفرا را مزایا و خواص استفاده از این محصول برشمرد و گفت : استفاده روزانه 20 تا 30 گر مغز گردو می تواند خطر حملات قلبی را کاملا از بین ببرد ./س

برچسب ها: برداشت ، گردو ، بافت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.