سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

منع حمل هر نوع ماده مخدر هنگام سفر به کشور عربستان

حمل هر نوع ماده مخدر هنگام سفر به کشور عربستان ممنوع است.

دادستان کرمان در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اعلام این خبر گفت : سال گذشته از عزیمت40 نفر از زائران سفر حج تمتع در استان کرمان به علت رعایت نکردن این قانون جلوگیری شده است .

  موحد یاد آور شد : با هر زائری که مواد مخدر همراه داشته یا در وسایل خود جاسازی کرده باشد برخورد قاطع صورت گرفته و ضمن اخذ بلیط و ویزای زائر و ابطال آنها ، از عزیمت او به حج جلوگیری و با تشکیل پرونده قضایی به دادسرا معرفی شود.

وی افزود : این قبیل اشخاص علاوه بر اینکه در سال جاری موفق به انجام حج نخواهند شد ، بموجب حکم دادگاه از یک تا پنج سال نیز ممنوع الخروج از کشور می شوند.

دادستان کرمان تصریح کرد: سال قبل برغم همه تذکرات و اطلاع رسانی ها برخی توجه نکرده و قریب چهل نفر (زن _مرد) از زائرین حج تمتع که مواد از آنها کشف شد ، از انجام مراسم معنوی حج تمتع محروم و تبعات سنگین قانونی و حیثیتی برای آنان ایجاد شد.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه به همراه داشتن برخی از داروهای مسکن هم در این سفر ممنوع است خاطر نشان کرد : مدیران ، روحانیون ، و پزشکان کاروانها در این زمینه مسئولیت مهمی دارند و انتظار می رود با آموزش و اطلاع رسانی تا حد زیادی از این وضعیت پیشگیری کنند./س

برچسب ها: منع ، حمل ، موادمخدر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.