سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

ربات ها دکتر میشوند یا دکترها ریات!

يك بيمارستان در انگلستان اخيرا از يك دكتر روباتيك استفاده كرده كه مي‌تواند بزودي به يك عضو عادي در ميان كاركنان بيمارستانها تبديل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

روبات RP7 مي‌تواند نبض بيمار را گرفته، علائم حیاتی را بررسي كرده، به ثبت تصاوير پرداخته و حتي مدارك پزشكي را بخواند و در نهايت تمام اين اطلاعات را براي يك مشاور ارسال كند كه كاركنان پزشكي را در مورد اقدامات نجاتبخش بالقوه راهنمايي مي‌كند.

 اين روبات حتي مي‌تواند با چرخ‌هاي خود با سرعت هشت كيلومتر در ساعت با كنترل از راه دور توسط يك پزشك در اطراف حركت كند.

همچنين بيماران مي‌توانند از طريق يك رابط ويديويي از يك متخصص مشاوره رو در رو دريافت كنند.

 اين دستگاه براي ارائه ارتباط مستقيم با متخصصان در بيمارستانهاي ديگر در واحدهاي بيمارستاني كوچكي طراحي شده كه از واحد مراقبتهاي ويژه برخوردار نيستند.

 اين بدين معني است كه بيماراني كه ناگهان حالشان رو به وخامت گذاشته، مي‌توانند به سرعت با مشاوراني كه آنها را از نزديك ديده و فوري با آنها صحبت مي‌كنند براي تامين نيازهاي پزشكي خود ارتباط برقرار كنند.

 اولين روبات RP7 انگليس اكنون در بيمارستان ديزي هيل در ايرلند شمالي مشغول كار بوده و به عنوان مشاور مراقبتهاي ويژه آنجا خدمت مي‌كند.

 اين روبات 200 هزار پوندي از يك ضربان‌سنج داخلي برخوردار بوده كه مي‌تواند صداهاي قلب و تنفس را ثبت و منتقل كند.

 اين دستگاه به كنار تخت بيماراني كه اوضاع آنها باعث نگراني شده مي‌رود و پزشكان در هر نقطه با استفاده از آن به معاينه فرد مي‌پردازند.

 دوربين كار برده شده در اين روبات تنها پزشك را نشان نداده بلكه به مشاوران كمك مي‌كند تا در هر نقطه از بدن مانند چشمان بيمار براي تشخيص يرقان زوم كند.

از اين روباتها همچنين مي‌توان براي حفظ جان بيماران سكته‌اي استفاده كرد و داروهاي حياتي را طي چند دقيقه براي آنها تجويز كرد./س


برچسب ها: ربات ، دکتر ، انگلستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.