سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصيرزاده در همايش "نبوت،‌ ولايت و دفاع مقدس"

امروز استکبار در حرکت‌هاي سياسي خود جايگاه ايران را لحاظ مي‌کند

مشاور وزير علوم با بيان اينکه مسلمانان به برکت انقلاب اسلامي ايران سربلند هستند، گفت: امروز به بركت 8 سال دفاع مقدس به جايگاهي رسيديم كه دنياي شرق و غرب در همه حركت‌هاي سياسي خود جايگاه ايران را لحاظ مي كنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، فردوس حاجيان سرپرست دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در همايش "نبوت،‌ ولايت و دفاع مقدس" که صبح امروز در تالار همايش‌هاي شهيد باکري اين واحد دانشگاهي برگزار شد اظهار داشت: فرارسيدن هفته دفاع مقدس را گراميداشته و با درود به ساحت مقدس پيامبر اکرم (ص) بار ديگر تاسف خود را از پخش فيلم موهن توسط اياري غربي اعلام کرد.

وي با بيان اينکه پيامبر مهد دانش و کمال و درايتي است که هر عقلي و ادراکي به آن دست نمي‌يابد، گفت: آيه بخوان به نام پروردگاري که تو را خلق کرد، بهانه‌اي براي به دوش کشيدن بار سنگين رسالت براي آن حضرت بود، همانطور که مي‌دانيم آسمان‌ها و زمين در وجود وي خلاصه مي‌شود و اسلام دين محبت، قرآن چراغ هدايت و محمد پيامبر رحمت است.

حاجيان در پايان با اشاره به غني بودن فرهنگ اسلامي، اشعاري را که در مدح شهداي گمنام دفاع مقدس سروده بود را تقديم به جانبازان و مهيمانان و اساتيد برنامه کرد.

در ادامه اين مراسم سرهنگ نصيرزاده فرماندهي مقاومت بسيج كل دانشگاه هاي كشور با درود به روان پاک شهداي دفاع مقدس از دوران سخت آغاز انقلاب اسلامي و شروع جنگ تحميلي ياد كرد و اظهار داشت: ايستادگي استكبار جهاني در برابر ايران به دليل آرمان‌ها و ارزش‌هاي نظام اسلامي ايران است و سوالي كه در اين زمينه در ذهن جوانان دانشجوي ما هست اين است که چرا جنگ اتفاق افتاد و آيا مشكل ما و دولت عراق برسر اختلافات مرزي بود؟ در پاسخ بايد بگوييم كه خير واقعيت امر اين بود كه تغيير و تحول بزرگي در جهان اسلام اتفاق افتاد و امام خميني(ره) پرچم اسلام را كه مدت‌ها بر زمين افتاده بود در برابر كفر برافراشت.

وي با بيان اينکه بروز تفکر امام خميني(ره) اين جبهه را ايجاد کرد، تصريح کرد: جبهه‌اي به رهبري امام خميني (ره) شکل گرفت که در مقابلش جبهه استكبار بود، به اين دليل که شعار انقلاب اسلامي "نه غربي و نه شرقي" بود كه همين تفكر باعث شد شرق و غرب دست به دست هم دهند و در جهت از بين بردن شعار و پرچم اسلام هر توطئه‌اي را انجام دهند. زيرا احساس خطر مي‌كردند از اين رو بود كه 8 سال دفاع را بر ما تحميل كردند.

مشاور وزير علوم در توضيح اينکه هشت سال دفاع مقدس چگونه مديريت شد، گفت: بايد بگوييم كه ما مديون امام خميني (ره) و زنده كردن تفكر عاشورايي او در ذهن جوانان بوديم كه توانست با درايت خود هشت سال دفاع ادامه پيدا كند و همه مردم را در يك صف براي مبارزه با استكبار جهاني پيش برد.

نصيرزاده يادآور شد: امروز هرچه داريم و به آن افتخار مي‌كنيم به بركت خون شهدا در گذشته و زحمات سپاه پاسداران در حال حاضر است كه لحظه به لحظه در برابر استكبار جهاني به ويژه رژيم غاصب صهيونيستي اعلام آمادگي و دفاع از مرزهاي كشور با فناوري بالاي نظامي خود مي كند.

وي اظهار داشت: امروز به بركت 8 سال دفاع مقدس به جايگاهي رسيديم كه دنياي شرق و غرب در همه حركت‌هاي سياسي خود جايگاه ايران را لحاظ مي كنند و مسلمانان جهان به بركت انقلاب اسلامي و 8سال دفاع مقدس امروزه سربلندند و شعار دفاع از اسلام و پيامبر (ص) را سرمي دهند.

نصيرزاده در پايان خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) فضاي سياسي و اعتقادي ايران را عوض كرد و ايمان‌ها را تقويت كرد امروزه اگر بچه‌هاي 8 سال دفاع مقدس در هر کجاي دنيا حضور پيدا كنند در آنجا شاهد بروز تفكر امام خميني(ره) هستيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: جایگاه ، قدرتمند ، ایران ، غرب ، شرق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.