سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

جهان تشنه اسلام ناب محمدی است

رئیس کمیته قرآن دانشگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: وجود بارگاه مطهر رضوی در کشورمان مایه سعادت و هدایت ملت است.

 

محمدصادق علمی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد افزود: وجود بارگاه مطهر امام رضا(ع) در پایتخت معنوی ایران یک فرصت استثنایی و امتیاز بی‌نظیر و توفیق بزرگی برای ایرانیان متدین است.

وی خاطرنشان‌کرد: پیامبر(ص) برای رستگاری امت اسلام دو گوهر گران‌بها به یادگار گذاشته و ما امروز مفتخریم انقلاب اسلامي در سایه این دو گوهر به ثمر رسيده است.

علمي، اضافه کرد: در راستای بهره‌وری از وجود ولی نعمتمان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) باید نسبت به شناخت معارف اهل‌بیت(ع) اقدامات مؤثرتری انجام دهیم.

وی با اشاره به اقدامات مثبت آستان‌قدس در زمینه‌ی مسائل فرهنگی و به‌خصوص«جشن‌های زیرسایه خورشید» خاطرنشان‌کرد: باید از متولیان ترویج فرهنگ رضوی تقدیر و سپاسگزاری به عمل آید.

علمی با اشاره به شناسایی استعدادها و توانمندی‌های مردم ایران اسلامی به‌ویژه جوانان این مرز و بوم گفت: در مملکت اسلامی ایران، هر اقدامی که برای اهل بیت(ع) صورت گرفته است، به برکت حضور مردم و جوانان کشور بوده است.

وی یادآور شد: برای شناخت سیره رضوی باید اقدامی از نوع حرکت‌های عاشورایی صورت بگیرد.

علمی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره)که از وضعیت فرهنگ کشور و نیازهای واقعی بشریت اطلاع داشتند، اضافه‌کرد: امروزه جهان تشنه‌ فرهنگ اسلام ناب محمدی است، هرچه قدر بتوانیم سیره و فرهنگ رضوی را در سرتاسر دنیا گسترش دهیم مورد لطف، عنایت و دعای آن حضرت نیز قرار می‌گیریم. /س

 

برچسب ها: جهان ، تشنه ، محمدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.