سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه ديلي‌تلگراف سخنان احمدي نژاد را به طور کامل پوشش داد

روزنامه ديلي تلگراف انگليس در سه مطلب جداگانه به انتشار سخنان محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران که براي شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل در آمريکا بسر مي برد، پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي اين روزنامه، احمدي نژاد روز دوشنبه تهديدهاي اسرائيل مبني بر حمله به تاسيسات هسته اي ايران را يک بلوف خواند و حق ادامه حيات رژيم صهيونيستي را زير سوال برد.  
"پيتر فاستر" از واشنگتن و "آدريان بلومفيلد" از فلسطين اشغالي در مقاله اي نوشتند،‌ رئيس جمهور ايران در مصاحبه خود گفت اسرائيل با راه انداختن هياهو غرب را تشويق مي کند تا مانع پيشرفت علمي قانوني کشورش شود.   
وي ضمن تاکيد بر اينکه با مذاکره با آمريکا بر سر مسئله هسته اي ايران مخالفتي ندارد گفت، براي دفاع از کشورش درمقابل هرگونه تهديد خارجي نيز آمادگي کامل دارند.
احمدي نژاد با اشاره به قدمت تاريخي 10 هزار ساله ايران گفت، اسرائيلي ها 60 تا 70 سال است که سرزمين هاي فلسطين را با استفاده از حمايت و قدرت غربيان اشغال کرده اند و هيچ ريشه اي در اين منطقه ندارند.  
احمدي نژاد اين سخنان را پيش از سخنراني روز سه شنبه باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا در مجمع عمومي سازمان ملل بيان کرد. به اعتقاد نويسندگان اين مقاله، احتمالا سخنان اوباما امسال نسبت به سال گذشته نااميد کننده تر خواهد بود.
بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل که قرار است روز پنج شنبه در مجمع عمومي سازمان ملل سخنراني کند در هفته هاي اخير به طور علني فشارها بر کاخ سفيد را افزايش داده است. وي خواستار ترسيم خطوط قرمز در مورد فعاليت هسته اي ايران است.
روزنامه ديلي تلگراف در مقاله اي ديگر به قلم مارک هيوز به بررسي سخنان محمود احمدي نژاد در مصاحبه با پيرز مورگان پرداخته و نوشته است، رئيس جمهور ايران گفت با يهود مشکلي ندارد. رئيس جمهور ايران در ادامه يادآوري کرد: تعداد زيادي يهودي در ايران زندگي مي کنند که ما با آنها رابطه نزديکي داريم. خانواده هاي مسلماني هستند که با خانواده هاي يهودي يا مسيحي وصلت مي کنند.
هنگامي که از احمدي نژاد درمورد فيلم ضد اسلامي که به شکل گيري صحنه هاي خشونت آميز در منطقه خاور ميانه منجر شده است سوال شد وي هم فيلم را محکوم و هم از اعمال خشونت در واکنش به ساخت آن انتقاد ‌کرد.  
وي گفت: هر اقدامي که تحريک آميز باشد و عقايد و احساسات مذهبي مردم را خدشه دار سازد محکوم مي کنيم.  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.