سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/راشد يزدی؛

اخلاق مداری اصلی ‌ترين عامل پايداری خانواده هاست

حجت‌الاسلام و المسلمين راشد یزدی گفت: اخلاق‌مداری مهمترين عامل پايداری خانواده هاست و علت اصلی از هم گسيختگي بنيان خانواده در غرب، عدم پايبندی به اخلاقيات است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام راشد یزدی در برنامه شكوه رضوان صحن جامع رضوی حرم مطهر گفت: امام رضا(ع) اسوه اخلاق حسنه، نيكی و خدمت به خلق خدا بود و از ايشان سفارش‌های زيادی درباره رعايت اخلاقيات نقل شده است.

وي ادامه داد: اعضاء يك خانواده كه ركن مهم آن زن و شوهر هستند، گذشته از ضرورت‌هايى كه آنها را دور هم جمع مى كند، بايد از پيوندى مقدس و درونى كه همان محبت و احساس علاقه به يكديگر است، برخوردار باشند.

این استاد اخلاق حوزه علميه مشهد بيان کرد:زن و شوهر  بايد به شدت مراقب باشند، به روحيات يكديگر لطمه نزنند تا خانواده از نشاط و سلامت بيشترى برخوردار شود.

اين خطيب برجسته تصریح کرد: انسان هر قدر هم كه بزرگ باشد، چه از نظر سن و يا مقام، باز از تنهايى گريزان است و احتياج به دوست صميمى و يكرنگ دارد.

راشد يزدي ادامه داد: در فضاى محبت، معادلات و معيارها به‌طور كلى دگرگون مى شود، و انسان به جهت ساختمان روحى خود در فضاى محبت، نشاط مى‌يابد و رشد مى‌كند.

وی در ادامه با اشاره به فيلمي كه اخيراً با محتواي توهين به پيامبر اسلام ساخته شده گفت: در مقابل اقدامات دشمن باید اسلام و پیامبر(ص) را معرفی کرد که یکی از راه‌های آن فیلم‌سازی است، به باید به ساخت آثار فاخر پرداخت.

راشد یزدی تصریح کرد: این اقدام دشمن در راستای جنگ نرم است امروز نیز دشمن از همه حربه هایش مانند تولید فیلم های توهین آمیز به اسلام استفاده می کند./س

برچسب ها: اخلاق ، مداری ، پایداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.