سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش آئین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت؛

جشنواره فیلم مقاومت عامل همگرایی هرچه بیشتر سینماگران است

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره مقاومت گفت:جشنواره فیلم مقاومت عامل همگرایی در هنرمندان است و در این مورد اختلافی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران حاضر در کرمان، آئین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت شامگاه روز دوشنبه 3 مهرماه با حضور مسولان فرهنگی و هنری و همچنین مقامات استان کرمان در تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمان برگزار شد.
در ابتدای مراسم مهندس نجار استاندار کرمان گفت: تشکر می‌کنم از همه عزیزانی که همت و تلاش کردند تا این جشنواره به ثمر برسد و امیدوارم آثار و برکات آن را به خوبی ببینیم. شاد خواهند شد شهیدان ما و مسرور خواهند شد آزادگان و خانواده شهدا دیار کهن کریمان که بیش از 7 هزار شهید و2 هزار جانباز تقدیم دفاع مقدس کرده است. دیاری که متعلق به محمد باهنر و قاسم سلیمانی است که دشمنان حتی از بردن نام آن ها هم وحشت دارند.
وی افزود: چگونه میسر است اینگونه فداکاری ها را به تصویر بکشیم. دیار کریمان حکایت سوختن نوجوان 16 ساله‌اش را در دل خود جای داده است و با چه بیان،قلم و نمایشی می‌توان این احساس سوختن را به تماشا نشست.
مهندس نجار ادامه داد: علی‌رغم همه تلاش‌های بسیار ارزشمندی که صورت گرفته معتقدم که هنوز نتوانسته‌ایم و نشده است گوشه‌هایی از فداکاری های 8 سال دفاع مقدس را به تصویر بکشیم و هر اندازه در این ارتباط کار شود بازهم جای کار دارد.
استاندار کرمان تصریح کرد: متاسفانه یکی پس از دیگری پدران و مادران شهید دارند به شهیدانشان می‌پیوندند و ما نتوانسته‌ایم آنچه آن ها در دل دارند ثبت و ضبط کنیم.
وی ادامه داد: بعضی‌ها می‌گویند کسی به سینما نمی‌رود و سینما در حال تعطیلی است اما من معتقدم نه تنها باید سینما را جدی گرفت بلکه باید از این هم فراتر رفت و فیلم‌های فاخری ساخته شوند و هر موقع فیلم فاخری در سینمای جنگ ساخته می‌شود مردم استقبال می‌کنند و داستان ها و فیلمنامه‌های بسیار ارزشمندی وجود دارد که می‌توانند ساخته شوند در دوره‌های بعدی جشنواره روی پرده بروند.
در ادامه این مراسم و پس از معرفی برگزیدگان چند بخش جشنواره و همچنین تقدیر از قاسم بخشی فیلمساز پیشکسوت سینمای جنگ سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در مراسم  افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت بیان داشت: جشنواره فیلم مقاومت عامل همگرایی هرچه بیشتر سینماگران است چون در این مورد اختلافی وجود ندارد.
وی با اشاره به جریان ساخت فیلم موهن به پیامبر توسط غرب اظهار داشت: دوستان در جریان توهین به پیامبر اسلام(ص) هستند و می‌دانیم تمام دلسوزان سینماگر این اقدام را محکوم کرده‌اند اما مسئله‌ای که امروز می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم بحث حضور ایران در اسکار است که چه اقدامی صورت بگیرد به هرحال اسکار در آمریکا برگزار می‌شود همه می‌دانیم هیئت داوران و صاحب‌نظران فیلم «یه حبه قند» رضا میرکریمی را برای شرکت در اسکار معرفی کرده‌اند اما امروز درخواستی از سوی آقای شمقدری به دست‌اندرکاران و مسئولان حوزه هنری مطرح شد که در صورت موافقت آن ها در اعتراض به ماجرای فیلم موهن به پیامبر (ص) این فیلم در اسکار شرکت نکند.
وی در ادامه افزود: امشب با نظر مثبت مسئولان حوزه هنری در واکنش به این اهانت اعلام می‌کنم امسال از شرکت در جایزه اسکار ممانعت می‌کنیم و انتظار داریم تا دیگر کشورهای اسلامی هم اینگونه رفتار کنند و توسط هنرمندان فیلم‌های متعددی در بیان ابعاد مختلف شخصیتی پیامبر اسلام ساخته شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کشورهای صهیونیستی نسبت به برگزاری جشنواره مقاومت واکنش‌هایی نشان دادند و رهبر انقلاب فرمود‌اند هرکه علیه آمریکا و صهیونیست تلاش کند ما نیز کمک می‌کنیم به هر حال فیلم 33 روز ساخته شده و انتظار داریم فیلم 22 روز نیز ساخته شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.